У Національному університеті «Острозька академія» 2 лютого відбулася відкрита онлайн лекція «Акметехніки музикотерапії» для студентів спеціальності «Початкова освіта» НаУОА та гостей Рівненського музичного училища. Спікеркою зустрічі стала психологиня Тетяна Черноус, яка займається орф-педагогікою та орф-музикотерапією з дітьми та дорослими. Модерувала зустріч докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки, директорка НЦ «Інститут саногенної педагогіки та психології» Галина Гандзілевська.
«Студенти спеціальності «Початкова освіта» цьогоріч вивчають дисципліну «Прикладна акмологія». Акмеологія в освіті вивчає механізми, умови та чинники досягнення професійного успіху, його вершини. Акме — це стан натхнення. Я впевнена, що сьогодні ми його відчуємо. Адже ми вивчаємо методи та техніки, які активують цей процес. Одним з таких методів є музикотерапія», — розповіла Галина Гандзілевська.
Тетяна Черноус розповіла, як використовувати музику та рухи для досягнення цілей в галузі психології та продемонструвала, як метод музикотерапія може діяти в напрямку прикладна акмеологія.
«Дуже приємно приєднатися до зустрічі. Музикотерапія — це дія, яка має чіткий прояв в звуці або русі. Дуже цінно, що саме «Острозька академія» звернула на це увагу. Адже саме музика та творчість є важливими складовими у виховання педагогів та педагогічної компетентності», — додала Тетяна Черноус.
В рамках орф-музикотерапії Тетяна Черноус говорила про педагогічний спадок Карла Орфа та Гунільд Кетман викладений у 5-томній праці «Шульверк». Наголошуючи на особливій ролі імпровізація, творчого спілкування в процесі гри, завдяки чому кожна дитина почувається індивідуальністю.
Також пані Тетяна розповіла про досягнення , про те як працювати з дітьми в класі та навчити їх досягати успіху.
Студенти брали активну участи в бесіді та разом із спікеркою виконували вправи, щоб зрозуміти як завдяки музиці можна досягти успіху.
«Для мене це був цінний досвід. Вперше про музикотерапію я дізналася в «Острозькій академії». Було дуже цікаво, оскільки в школі нам не розказували про цей метод. Тому в своїй практиці я буду намагатися використовувати музикотерапію. Аби навчання для дітей було не лише ефективним, але і приємним», — поділилася студентка спеціальності «Початкова освіта» Аліна Потапчук.
Також сьогодні для студентів спеціальності «Початкова освіта» голова Школи гуманістичної психології і психотерапії «Humanity» та дитячого напрямку КГУ Олена Ратінська на онлайн лекції з навчальної дисципліни «Психологія дитячої творчості» розповіла про можливості проективних методик у стимулюванні креативності дітей молодшого шкільного віку.
«Я використовую різні методи, щоб працювати з уявою та креативністю. Люблю писати казки та різні історії, працювати із гончарною глиною. З неї можна ліпити щозавгодно і вона допомагає розвивати творчість. Також через різні запитання у дитини можна стимулювати її фантазію», — зазначила Олена Ратінська.
Олена Ратінська розповіла, що для того, щоб навчити дитину фантазувати можна взяти її улюблену книгу і розвинути альтернативний сюжет з тими героями, які є, або додати інших персонажів. Такий спосіб допомагає розвивати дитячу творчість.
Також для більш ефективної роботи з дітьми та підлітками можна використовувати проективні картки, ігри в асоціації задля формування індивідуального бачення.