Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії відбулася міжнародна конференція «Проблеми культурної ідентичності в ситуації сучасного діалогу культур»

23 червня 2023 р.

У рамках виконання проєкту Жана Моне «Громадянське суспільство у процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України» упродовж 22-23 червня в Національному університеті «Острозька академія» відбулася XVІ Міжнародна наукова конференція «Проблеми культурної ідентичності в ситуації сучасного діалогу культур». Захід проходив у змішаному форматі: онлайн і офлайн.

Зі вступними словами звернулися Олена Шершньова, координаторка проєкту, кандидатка наук з державного управління, старша викладачка кафедри журналістики та PR-менеджменту, а також Катерина Якуніна, кандидатка історичних наук, старша викладачка кафедри філософії та культурного менеджменту НаУОА.

«Вітаємо вас на нашій міжнародній конференції. Щиро дякуємо європейським партнерам за можливість проведення цього заходу в межах проєкту Жана Моне «Громадянське суспільство у процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України»,

зазначила Олена Шершньова.

Також пані Олена передала вітання від ректора Національного університету «Острозька академія», доктора психологічних наук, професора Ігоря Пасічника; проректора з науково-педагогічної роботи НаУОА, доктора філософських наук, професора Дмитра Шевчука, проректорки з навчально-виховної роботи НаУОА, докторки психологічних наук, професорки Руслани Каламаж, які побажали успішного проведення конференції, гарних ідей і великих можливостей.

«Ця конференція була започаткована свого часу ще кафедрою культурології Острозької академії. Сьогодні це вже кафедра філософії та культурного менеджменту, ми рухаємося вперед, але традиції залишаються. Цьогоріч конференція об’єднує не тільки культурологічний аспект, але й більшою мірою охоплює проблеми соціогуманітарної сфери, а також бере до уваги досвід Європейського Союзу. Актуалізувала конференцію російсько-українська війна. Підходи учасників заходу до переосмислення ідентичностей у культурному, міжнародному, політичному, соціальному аспектах є унікальними й різноманітними»,

зауважила Катерина Якуніна.

Участь у конференції взяли дослідники, викладачі, молоді вчені, студенти, представники професійних спільнот і громадянського суспільства.

Основними напрямами роботи конференції були такі:

  1. Ідентичність і громадянське суспільство.
  2. Модерні й постмодерні пошуки ідентичності: досвід ЄС.
  3. Ідентичність Чужого і «чужі» ідентичності в Європі.
  4. Проблема співвідношення глобальних і локальних ідентичностей.
  5. Протиборство ідентичностей у сучасному суспільстві: політичних, національних, культурних, релігійних та ін.
  6. Стійкість ідентичностей в умовах гібридних конфліктів.

Серед спікерів конференції:

  • Piotr Przybysz, doctor habilitatus, professor, Uniwersytet Gdański, тема «REWOLUCJA GODNOŚCI JAKO KSZTAŁTOWANIE UKRAIŃSKIEJ TOŻSAMOŚCI KSZTAŁTOWANIE SIĘ TOŻSAMOŚCI VERSUS DESTRUKCJA»;
  • Marek Rembierz, doctor habilitatus, professor, Uniwersytet Śląski w Katowicach, тема «CZASU WOJNY – TROSKA O ZAGROŻONĄ TOŻSAMOŚĆ DZIECI W KONTEKŚCIE KONFRONTACJI RÓŻNIC ETNICZNYCH I KULTUROWYCH»;
  • ks. dr Artur Aleksiejuk, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Wydział Nauk Społecznych, тема «TOŻSAMOŚĆ KULTUROWA W REFLEKSJI ŚW. GRZEGORZA PERADZE (1899-1942)»;
  • Štefan Ižák, PhD, Університет Св. Кирила і Мефодія в Трнаві, тема «SOLIDARITY BUT NOT TOO MUCH: UKRAINE AND UKRAINIAN REFUGEES IN THE SLOVAK PUBLIC OPINION POLLS»;
  • Наталія Годзь, докторка філософських наук, доцентка, професорка кафедри філософії Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій НТУ «ХПІ», тема «Травматичне розщеплення та культурні стереотипи і етнічна ідентичність в світлі розуміння опозиції «Свій» – «Чужий»;
  • Жанна Янковська, докторка філологічних наук, професорка кафедри філософії та культурного менеджменту Національного університету «Острозька академія», тема «Художній код національної ідентичності у новелах та романі «Три Марти» Ірини Савки»;
  • Олександра Олійник, кандидатка культурологічних наук, завідувачка відділу теорії та історії культури Інституту культурології НАМ України, тема «Ідентичність українська: до відновлення колективної пам’яті»; 
  • Олександр Шевчук, PhD в галузі культурології, незалежний дослідник, тема «Розмаїття ідентичностей в умовах європейського пограниччя»;
  • Ілля Вітченко, аспірант Національного університету «Острозька академія», тема «Інтерпретація понять «Європейська ідентичність» та «Європейські цінності» в контексті євроінтеграції України;
  • Роман Орловський, аспірант Національного університету «Острозька академія», тема «Ототожнення суспільством міжнародних дослідників Біблії з адвентизмом у перші десятиліття розвитку руху»;
  • Анастасія Баукова, кандидатка історичних наук, доцентка кафедри археології та спеціальних галузей історичної науки Львівського національного університету імені Івана Франка, тема «Ідентичність в легендах: монетне карбування римської провінції Азія як джерело для вивчення акультурації». 

Нагадаємо, що проєкт «Громадянське суспільство у процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України» (101084973 — EURoCoRP — ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) реалізується Національним університетом «Острозька академія» за співфінансування Європейського Союзу і має на меті популяризувати цінності громадянського суспільства ЄС у процесі розв’язання конфліктів та підвищити обізнаність щодо сучасних конфліктів гібридного типу.