Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Про Україну у шкільній історії сучасної росії (2014 – 2022) розповів Віталій Яремчук

16 лютого 2023 р.

15 лютого в рамках Відкритого університету Острозької академії відбулася лекція «Україна в шкільній історії сучасної росії (2014 – 2022)». Спікер Віталій Яремчук – доктор історичних наук, професор кафедри історії імені проф. М. П. Ковальського.

Дмитро Шевчук, доктор філософських наук, професор, проректор із науково-педагогічної роботи НаУОА, координатор Відкритого університету Острозької академії зазначив:

«Ми розпочинаємо новий сезон Відкритого університету Острозької академії. Це проєкт науково-популярних лекцій на різну тематику. Сьогодні лекція буде присвячена питанням, пов’язаним з історією історіографією. У нинішніх умовах тема, запропонована спікером, є надзвичайно актуальною та важливою. Російська агресія, повномасштабна війна відбувається не тільки на полі бою, але й через поширення історичних міфів, відмову Україні в суб’єктності, нівелювання українських національних цінностей. Ці речі потрібно розуміти, аналізувати, щоб ефективно їм протидіяти».

Під час лекції Віталій Яремчук розповів про інтелектуальний, організаційний, суспільний і політичний контекст написання шкільних підручників з історії в сучасній росії і те, як у них відображено українське минуле.

«Спробував довести, що традиційна імперська російська історична позиція щодо України, яка сягнула стадії історичного абсурду в путінських історичних інсинуаціях, нині втілюється у шкільній історії. Учнів привчають до того, що українці мали в минулому обмежену субʼєктність. Зокрема, російський шкільний наратив говорить про виникнення українського етносу лише в ХV столітті (водночас російського – фактично з ІХ), а вся середньовічна історія на українських теренах, включно навіть з історією ВКЛ – це історія росії. Шкільні підручники «привласнюють» історичні процеси, що відбувалися на Півдні України впродовж періоду від І тис. до н.е. до розпаду імперії Романових, а Крим прямо проголошують складником російської історії. Вони спотворено описують історію українського націєтворення й державотворення»,

підсумував Віталій Яремчук.