У рамках Вишеградського фонду для здобувачів освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» 31 жовтня відбулася відкрита зустріч на тему: «Когнітивно-поведінкова терапія мутизму». На захід завітала викладачка Жилінського університету (Словаччина), психологиня, когнітивно-поведінкова терапевтка за критеріями Європейської асоціації психотерапії, супервізорка Ева Шкорвагова. Переклад лекції здійснював доктор філософії кафедри етнології та світових наук університету святих Кирила і Мефодія в Трнаві Штефан Іжак.
Зі вступним словом звернулася Галина Гандзілевська, докторка психологічних наук, професорка, гарантка освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» й організаторка відкритої лекції:
«У рамках навчальної дисципліни «Педагогіка та психологія Нової української школи» ми обговорювали важливість такої освітньої стратегії НУШ як психологізація. Продовжуючи цю тему, сьогодні ми будемо говорити про феномен мутизму, його види, причини й наслідки. А також про зону відповідальності вчителя, екологічний, безпечний підхід до дитини з мутизмом. Дуже тішусь, що про все це зможе вам розповісти авторка книги «Когнітивно-поведінкова терапія мутизму або пречудовий світ мовчання» Ева Шкорвагова».
Під час лекції Ева Шкорвагова розповіла про співпрацю вчителя і психолога у взаємодії з дітьми з мутизмом, надала рекомендації для майбутніх вчителів щодо організації безпечного середовища для такої взаємодії, а також презентувала техніки комунікації, що опираються на принципи когнітивно-поведінкової терапії.
Представлені спікеркою теоретичні, дослідницькі, методичні, методологічні вихідні положення, ключові інтервенції й процедури когнітивно-поведінкової терапії дитини з мутизмом були збагачені практичними, ілюстративними прикладами, конкретними робочими листами і власним досвідом учасників.
«Честю було поділитися зі студентами близькою для мене й живою в мені темою, предметом якої є когнітивно-поведінкова терапія мутизму. Завдяки ній був безпечно наданий голос для представлення й дар слухання тих, хто мовчить, хто боїться, що в них світло. Ми прощаємо дитині те, що вона боїться темряви. Доросла людина, яка боїться світла, – це трагедія»,
Враженнями від лекції поділилися студентки 1 курсу ОПП «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» Ольга Іванюк, а також Віолетта Войтюк.
«Лекція була дуже пізнавальною. Ми дізналися, наскільки важливо встановити емоційний контакт із дитиною з мутизмом. Як майбутні вчителі ми повинні вміти організувати освітній процес, залучаючи таких дітей, уникаючи критики й оцінки щодо їх мовчання. Тільки тоді, коли дитина спокійна і впевнена, не відчуває тиску, можливе покращення ситуації й поява вербальної комунікації»,
«Вважаю, що сьогоднішня лекція справді розкрила важливе питання: як працювати з дітьми з мутизмом, як знайти цілісний підхід, зв'язок із ними»,
До слова, під час зустрічі Ева Шкорвагова презентувала свою книгу «Когнітивно- поведінкова терапія мутизму або пречудовий світ мовчання», примірник якої вже знаходиться в Науковій бібліотеці Острозької академії.