Академія української преси спільно з Національним університетом «Острозька академія» реалізовують волонтерський проєкт з протидії дезінформації, підтримки психологічної та фізичної безпеки.
У рамках проекту 29 квітня відбувся вебсемінар «Ресурс навколо і всередині нас». Під час нього спікерки розповіли про ресурсні вірші для найменших у супроводі музикотерапії.
Докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки НаУОА, гарантка освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» Галина Гандзілевська розповіла про методику використання ланцюжкових казок для роботи з дітьми:
«З цієї методикою мене познайомив ізраїльський психолог Алекс Маляр. Це такий відомий англійський народний дитячий вірш-казка «Будинок, який побудував Джек». Казка покращує настрій, дарує позитивні емоції, які ми зараз так потребуємо. Методика є цікавою, бо ви можете використовувати її також онлайн».
Галина Гандзілевська зазначила, що насамперед потрібно визначитися з ролями, а потім діти повинні намалювати героїв, яких вони обрали. Далі варто уважно слухати текст, який читає ведучий, а коли з’являється герой у казці, то діти показують свій малюнок.
Участь у вебсемінарі також взяли психологиня Олена Ратінська і студенти Острозької академії.
Олена Ратінська розповіла, як брати ресурси з поезії і віршів сучасних поетів.
«У нас є багато творчості навколо, дуже гарних віршів й оповідань, які можна використовувати як психологічний інструментарій. Сьогодні ми обрали сучасну українську письменницю Світлану Луцкову. Її вірші спрямовані на дітей дошкільного віку або перших-других класів, коли діти ще граються і сприймають короткі, насичені образами вірші. Ми зробили наративний аналіз її поезії, який показав, що в авторки є велике спрямування на саморозвиток, соціалізацію, радість буття, спілкування одне з одним»,
Пані Олени порадила педагогам звернути увагу на творчість Світлани Луцкової як дуже позитивно налаштовану на довкілля. Така поезія може допомогти дітям, які пережили травматичний досвід жорстокого і тривожного світу, повернути сприйняття віри в добро навколо.
Участь у вебсемінарі взяла і психологиня Тетяна Черноус, яка займається орф-педагогікою та орф-музикотерапією з дітьми та дорослими. Вона показала, як використовувати музикотерапію вчителям і батькам для взаємодії з дітьми.
«Сьогодні музична терапія є засобом, яким користуються скрізь. Для музики багато чого не потрібно, її можна створювати самим або приєднуватися до інших. Є безліч музичних прийомів, які кожен із вас має змогу використовувати. Не треба бути професійним музикантом, щоб застосовувати елементи музичної терапії під час роботи з дітьми»,
Галина Гандзілевська підсумувала:
«Дуже дякую Академії української преси й Острозькій академії, а також Олені Ратінській, яка була всі ці ефіри разом із нами. Сподіваємося, що інструменти, які отримали, ви зможете використовувати й адаптовувати до себе».
До слова, за цим покликанням можна переглянути шостий вебсемінар Галини Гандзілевської й Олени Ратінської «Прогностична казка «Вихід є».
Читайте також:
- Психологічний фронт: Казки для швидкої психологічної допомоги та механізми відновлення рівноваги при стресі
- Психологічний фронт: про створення казок у групі
- Психологічний фронт: про створення архаїчних казок
- Психологічний фронт: про малювання історій і створення коміксів
- Психологічний фронт: про створення прогностичних казок