У Національному університеті «Острозька академія» з 1 вересня 2020 року успішно функціонує Інститут тьюторства.
Відповідно до положення про тьюторство в НаУОА, Інститут тьюторства вводиться на перших роках бакалаврату з метою розвитку в студентів самостійності, ініціативи, відповідальності, академічної доброчесності, спонукання їх до розвитку м’яких компетентностей, творчих здібностей, надання допомоги у процесі адаптації та формуванні студентського колективу, налагодження зв’язків з батьками (опікунами) студента, можливої допомоги у вирішенні проблем студентів, пов’язаних із реалізацією навчальних та науково-дослідницьких цілей, особистісним розвитком.
«Інститут тьюторства працює в Острозькій академії у зв’язку з тим, що в нашому університеті впроваджено студентоцентрований підхід до навчання студентів. Тому тьюторська підтримка є дуже важливою. Вона включає багато аспектів. Зокрема тьютори стають першими помічниками, тими людьми, які допомагають студентам насамперед адаптуватися до університету, навчитися вчитися, розуміти, що таке навчальний процес тощо»,
Крім того, в умовах пандемії, а зараз і війни, роль тьюторів в освітньому процесі Острозької академії значно зросла. За словами Руслани Каламаж, у такій складній ситуації обов’язковим є надання психологічної підтримки для студентів.
«Але для того, щоб тьютори могли надавати психологічну підтримку студентам, розвивати їхню стресостійкість, психологічну стійкість, допомагати вирішувати їхні проблеми, вони самі повинні мати внутрішній особистий ресурс стійкості»,
Тому Психологічна служба НаУОА, зокрема кафедра психології та педагогіки, організували й провели проєкт «Психологічна підтримка викладачів та тьюторів». У рамках проєкту відбулася низка семінарів, зокрема про таке:
- почуття вини та як її зрозуміти;
- психологічна підтримка студентів під час освітнього процесу в умовах воєнного стану;
- що можна і чого не варто робити під час стресу;
- як знайти внутрішню опору під час війни;
- психосоматика війни;
- почуття сорому та провини: що за ними стоїть і що робити далі тощо.
Також в Острозькій академії проводиться ціла низка інших семінарів для тьюторів, зокрема про протидію булінгу, правильне здійснення комунікації в університеті, недопущення дискримінації, академічну доброчесність тощо.
«Усі ці заходи здійснюються для того, щоб тьютори мали і знання, й компетентності, й особистісні ресурси для здійснення фахової підтримки наших студентів»,