Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Дні науки-2022: Панельна дискусія «Університет в часи криз»

20 травня 2022 р.

У рамках «Днів науки 2022» 20 травня в Острозькій академії відбулася панельна дискусія «Університет в часи криз» (в рамках проекту: «Town and Gown 2.0: the Strategic Cooperation between University and City in V4 and Ukraine». International Visegrad Fund. Project Nr 22110065). Модерував захід Дмитро Шевчук, доктор філософських наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи НаУОА.

Серед спікерів – Сергій Курбатов, доктор філософських наук, професор кафедри соціології Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, радник президії НАПН України; Олеся Ващук, докторка юридичних наук, професорка кафедри криміналістики Національного університету «Одеська юридична академія», голова Ради молодих учених МОН України; Микола Скиба, експерт з освіти Українського інституту майбутнього, засновник платформи Assembly Point; Наталія Бойченко, докторка філософських наук, професорка кафедри філософії, Національного університету охорони здоровʼя України імені П. Л. Шупика.

Під час вступного слова модератор дискусії Дмитро Шевчук звернув увагу на те, що про кризу університету говорять уже давно. Зокрема, він згадав ректорську промову відомого філософа Мартіна Гайдеґера та книгу Біла Рідінгса «Університет в руїнах». Часто навіть звучать голоси експертів про смерть університету. З огляду на це, основним питанням дискусії визначено, чи дійсно така риторика виправдана, а також як трансформуються університети в світі та Україні з огляду на пандемію, яка триває уже понад два роки, та війну, яку розв'язала Російська федерація проти України. У своєму виступі Сергій Курбатов звернув увагу на те, що університети перманентно потрапляли в ситуацію кризи. Нинішня ситуація вимагає змін моделі університету. На думку експерта, університети мають відмовитися від масовості і стати елітарними. Однак це не означає закритість університетів, а передбачає розвиток на основі принципів меритократії. Олеся Ващук зосередилася на тому, що в сучасних українських університетах ми можемо спостерігати надмірну бюрократизацію та формалізацію. На її думку, саме це перешкоджає розвитку університетів та відштовхує від викладання та наукової діяльності в них молодих учених. На думку експертки, університети мають створити більш вільний простір для освітньої та наукової діяльності, що дозволить їм конкурувати із закордонними закладами вищої освіти. Микола Скиба розповів про роботу над проектом, що пов’язаний із розробкою моделі українського університету нового покоління. На його переконання, сучасні українські університети не відповідають тим критеріям, які є в світі. У нас це радше якісь уламки планової економіки, яка зникла після розвалу Радянського Союзу. В сучасних умовах війни, твердить Микола Скиба, ми потребуємо радикальних рішень щодо університету. Війна є подією, яка може дати поштовх до нового росту. Зокрема, університети мають взяти на озброєння позитивний досвід освітніх і наукових проектів, які сьогодні існують в Україні за межами освітніх установ. Наталія Бойченка звернула увагу на роль цінностей в підтримці і розвитку академічних спільнот. Зокрема, вона наголосила на ролі дисциплін гуманітарного циклу для формування світоглядних засад та моральних принципів, які закладають передумови для долання криз, котрі переживає Україна сьогодні. Важливість формування ціннісних і моральних установок студентів Наталія Бойченко продемонструвала на прикладі власного викладання та комунікації із випускниками свого університету. 

На завершення Дмитро Шевчук зазначив, що ця дискусія матиме продовження, оскільки осінню цього року в Острозькій академії планується проведення міжнародної наукової конференції, яка буде присвячена стратегічному розвитку співпраці між університетом та містом.

 

Запис дискусії можна переглянути за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=svakJq3NmXw

 

Читайте також: