У Національному університеті «Острозька академія», в рамках навчально-методичного центру «Школа освітніх інновацій», розпочався новий тематичний модуль «Медіаграмотність та інформаційна культура». Перше заняття відбулося 23 листопада на тему: «10 необхідних компетентностей медіаграмотності». Тьюторка курсу – доцентка кафедри документознавства та інформаційної діяльності факультету політико-інформаційного менеджменту Ганна Охріменко. Модераторка заходу – кандидатка філологічних наук, доцентка Юлія Маслова.
«Слоган нашого центру – «Навчатися разом – завжди гарна ідея!». Запрошуємо викладачів долучатися до нашого нового курсу, адже пізнавати нове разом набагато краще ніж наодинці. Бажаю нам усім успішного навчання!», – зазначила Юлія Маслова.
Курс «Медіаграмотності та інформаційної культури» відбуватиметься упродовж 6-ти тижнів. На заняттях викладачі-учасники ШОІ говоритимуть про особливості медіаграмотності для освітян, та про те, як формувати інформаційну культуру для своїх слухачів, колег і студентів в умовах дистанційного навчання.
Медіаграмотність – це набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої участі в житті медійного суспільства.
«У сучасних умовах медіаграмотність – це вже більше не про тренд, а про безумовну необхідність, якою має володіти кожен із нас. Особливо це стосується людей, які працюють у вищій школі, адже ми аналізуємо надзвичайно великий масив інформації. На нашій відповідальності перевірити цю інформацію на достовірність та розрізняти джерела її надходження. На заняттях ми будемо говорити з викладачами про медіаграмотність з використанням компетентнісного підходу, який співзвучний із системним та дає чітке розуміння того, як ми можемо формувати грамотність у медіа на різних рівнях», – розповіла Ганна Охріменко.
Під час першого заняття пані Ганна презентувала модель «10-ти компетентностей медіаграмотності» на основі досліджень нідерландської організації Mediawijzer.net. Згідно з цим, компетентності поділяють на 4 групи:
Група «Розуміння» (передбачає пасивне розуміння роботи медіа):
- Розуміння зростаючого впливу ЗМІ на суспільство;
- Розуміння того, як побудовані ЗМІ;
- Розуміння того, як ЗМІ забарвлюють реальність
Група «Використання» (передбачає активне використання медіа):
- Використання обладнання, програмного забезпечення;
- Орієнтування в медіасередовищі
Група «Комунікація» (передбачає взаємодію з іншими через медіа):
- Пошук і обробка інформації;
- Створення контенту;
- Участь у соціальних мережах
Група «Стратегія» (передбачає ефективне використання медіа):
- Рефлексія щодо власного використання ЗМІ;
- Досягнення цілей за допомогою ЗМІ
Також упродовж заняття учасники пройшли опитування щодо того, скільки часу вони приділяють різним типам медіа протягом одного дня. Так, інтернет-сайти отримали першу сходинку за кількістю використання; другу – соціальні мережі; третю – друковані видання (книги, газети, журнали); четверту – радіо; п’яту – телебачення.
Наприкінці зустрічі освітяни спільними зусиллями визначили основні характеристики, якими має володіти медійно грамотна людина. Зокрема виокремили: критичне мислення, аналіз, вибірковість, логічність, креативність.
Уся необхідна інформація та ресурси з модуля «Медіаграмотність та інформаційна культура» будуть завантажені на фейсбук-сторінку Школи освітніх інновацій. Покликання: https://www.facebook.com/Schoolofeducationalinnovations
«Долучайтеся до нашої сторінки, аби бути в курсі всіх подій новітньої освітньої платформи викладачів Острозької академії», – закликала Юлія Маслова.