Карповець Максим, канд. філософських наук, старший викладач кафедри культурології та філософії Національного університету «Острозька академія», прочитав низку лекцій англійською мовою в Зеленогурському університеті (Польща). Дослідник отримав таку можливість завдяки міжнародному освітньому проекту Erasmus+, у межах якого укладено договір про співпрацю між польським та українським університетами.
«Мені дуже приємно брати участь у цьому проекті, адже він має хорошу історію та безліч можливостей для молодих науковців. Більше того, це прекрасна нагода спробувати свої сили у серйозніших проектах і грантах, спрямованих на інтеграцію вітчизняної науки у світовий досвід»,
Лекції були присвячені долі філософії після ситуації постмодернізму, а також філософії культури, що дослідник читав широкій аудиторії замість професора Романа Сапенка, який люб’язно надав таку можливість. Серед аудиторії були аспіранти (PhD студенти), викладачі й студенти із Острозької академії, які також беруть участь в обмінній програмі Erasmus+. Наталя Лисовець, магістр культурології, ділиться своїми враженнями:
«Програма Еразмус+ — це хороша міждисциплінарна дискусійна платформа для викладачів та студентів. Адже участь у ній передбачає не лише розширення власного світогляду, а й представлення своїх наукових надбань. Така співпраця дуже важлива для розвитку як українського, так і польського академічного середовищ».
Незважаючи на те, що серед аудиторії були дослідники із різних сфер, лекції спрямовувалися на загальні проблеми філософії та сучасного світу. Про свій досвід викладання англійською мовою Максим Карповець зазначив:
«Для мене викладання англійською є цікавим і важливим досвідом, адже це безпосередня інтеграція у світовий освітній процес. Зазначу, що моя аудиторія переважно складалась із аспірантів (PhD студентів), які фактично вже готові захищати свої дисертації. Моя основна лекція була присвячена актуальному питанню для усіх країн, зокрема чи потрібна сьогодні філософія? Яка місія сучасного філософа у світі, де панують стільки різних думок і світоглядів? Хоча й під час таких лекцій не прийнято використовувати інтерактивні методи викладання, але я спробував змінити цю традицію, втілюючи свій викладацький досвід, коли студенти є органічною складовою лекції».
Дослідник також планує прочитати аналогічні відкриті лекції в рідному університеті, долучаючи до діалогу студентів і викладачів. Незважаючи на відмінність філософської та освітньої традиції у Польщі, Максим Карповець вбачає достатньо шляхів для реалізації спільних проектів, які допоможуть зблизитись університетам як на освітньому, так і культурному рівнях.