Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Відбулася постерна презентація

03 квітня 2017 р.

У Національному університеті «Острозька академія» 28 березня відбулася постерна презентація проекту наукового гуртка «Життєві сценарії: теорія і практика», керівником якого є кандидат психологічних наук та доцент кафедри психології та педагогіки Національного університету «Острозька академія» Галина Борисівна Гандзілевська. Студентсько-викладацький проект має назву «Психологічні портрети діячів Острозької академії XVI-XVII століття».

«У першу чергу мене особисто цікавить така тема, адже я досліджую життєві сценарії українських письменників-емігрантів. Так, спільно із директором музею історії Острозької академії Анастасією Хеленюк було здійснено історико-психологічну реконструкцію Гальшки Острозької, послуговуючися історичними фактами та художнім образом княжної, яку відобразила у своїй поемі українська поетеса-емігрантка Світлана Луцкова. Студенти, які відвідують науковий гурток „Життєві сценарії: теорія і практика“ отримують завдання, спрямовані на психологічний аналіз життя видатних особистостей, які реалізовують у межах написання наукових праць. Крім того, під час вивчення навчальної дисципліни „Педагогіка“ студенти пишуть наукові есе на тему „Психологічні портрети видатних педагогів“. У цьому році я вирішила сконцентрувати увагу на діячах Острозької Академії, адже це наша історія та цінності, усвідомлення яких може стати вагомим психологічним ресурсом»,

зазначає Галина Гандзілевська.

На меті заходу було проведення психологічного аналізу життєвого та творчого шляхів діячів Острозької Академії XVI-XVII століття, серед яких більшість саме викладачі, та скласти на цій основі їх психологічні портрети. Йдеться про комплексну психологічну характеристику людини, що містить опис її внутрішнього світу та індивідуальних особливостей.

Таку психологічну реконструкцію було здійснено завдяки методу психолого-біографічного аналізу, спрямованого на вивчення життєвого шляху творчої особистості. На постерах були представлені портрети таких діячів як: Йов Княгиницький, Христофор Філарет, Лаврентій Зизаній, Кирило Лукаріс, Ян Лятос, Герасим Смотрицький, Іван Вишенський, Андрій Римша, Дем’ян Наливайко та Віталій Дубенський.

«Як для психологів, це було корисно, в першу чергу, саме із практичного боку: ми використали знання та вдосконалили вміння, здобуті в науковому гуртку. Проект був дуже цікавим, ми навчилися формувати психологічний портрет людини на основі її життєвого та творчого шляху, а також виокремлювати чинники становлення особистості: як на неї впливає культурне становище, сім’я, виховання та близьке оточення. У перспективі дослідження ми можемо на основі отриманих знань виокремити спільні риси, скласти єдиний психологічний портрет і співвідносити його із образом сучасного педагога»,

розповідає учасниця проекту, студентка 3 курсу спеціальності «Психологія», Тетяна Здробилко.

Проект «Психологічні портрети діячів Острозької академії XVI-XVII століття» корисний для усіх студентів університету, оскільки дає змогу розширити знання з історії вишу, познайомитися із постатями діячів, не лише як педагогів, а як зрілих багатогранних особистостей, зі своїми цінностями та поглядами на життя.

«Ніхто не займався створенням таких психологічних портретів діячів Острозької академії або людей, які були пов’язані із цим осередком. І я вважаю, що це великий вклад у саму історію університету. Сам підхід по собі є цікавий: на основі прочитаних творів цих діячів створювати відповідний психологічний портрет. Для студентів є можливість не тільки ознайомитися із творами історичних діячів XVI-XVII століття, але й пізнати їх духовний світ»,

ділиться враженнями перший проректор з навчально-наукової роботи, доктор філософських наук та професор Петро Кралюк.