Делегація студентів Київського національного університету імені Тараса Шевченка другого квітня відвідала Національний університет «Острозька академія». Візит відбувся у рамках проекту ГО «Неподільна Україна».
Подаємо враження студентів, опубліковані на сайті ГО «Неподільна Україна»:
Топ — 5 фактів про Острозьку академію (на основі наших вражень):
1. Працівники й студенти академії пишаються історією свого учбового закладу. Серед визначних постатей, які навчалися в академії, найчастіше доводилось чути про гетьмана війська запорізького Петра Конашевича-Сагайдачного і ректора Київської братської школи Іова Борецького.
Серед тих, хто вніс найбільший вклад у розвиток академії: князь Василь-Костянтин Острозький, що заснував учбовий заклад у 1576 р. і жива легенда академії — ректор Пасічник Ігор Демидович, який вважається творцем новітньої історії відродженого 1994 року університету.
Серед найбільших досягнень називаються: видання в Острозі першої слов’яномовної «Острозької Біблії» й місіонерська роль просвітника, адже завдяки випускникам академії постала Києво-Могилянська академія й ряд інших учбових закладів.
Академія асоціює себе з університетами Кембриджу й Оксфорду.
2. Острог — це цілковито студентське містечко. Для студентів створені всі умови для успішного навчання й активного відпочинку. Для викладачів — двоповерхові будиночки-котеджі. На території академії розміщені тенісні корти, які можуть приймати міжнародні змагання й стадіон з натуральним покриттям.
3. Насичене студентське життя. В Острозі є прекрасна традиція. Кожного весняного тижня один з факультетів запрошує усіх бажаючих на концерт, підготований власними студентами. Ажіотаж навколо подібних заходів вражає. Не менше бажаючих відвідати ігри КВК, спортивні змагання, співочі й танцювальні конкурси, конкурси краси, флеш-моби, де лише задіяних в постановці студентів може налічуватися більше 600, і цей список можна продовжувати довго... що вже й говорити: студенти Острозької академії неодноразово занесені до Книги рекордів України й навіть до Книги рекордів Гіннеса. Ось так слід відпочивати після навчання!)
4. Учбовий процес. Нам пощастило побувати на двох лекційних заняттях й одному семінарському. Перше, що впадає в око: молодий викладацький склад, спілкування зі студентами на рівних й використання новітніх технологій при викладі лекційного матеріалу. Так, доцент кафедри міжнародних відносин Рудько Сергій Олексійович, розповідаючи політичну історію Франції другої половини ХХ ст., знайшов час щоб показати студентам цікавий документальний фільм про Шарля де Голля, а викладач кафедри історії Рибачок Ірина Олександрівна супроводжувала лекційний матеріал з історії Стародавнього Риму прекрасною презентацією. Думаю, навіть не слід наголошувати наскільки інформативнішим й цікавішим виглядає проведене подібним чином заняття.
Приємні враження залишилися й від семінарського заняття, проведеного доцентом кафедри історії Близняком Миколою Богдановичем, де викладач на рівні зі студентами аналізував історичне джерело, відіграючи роль модератора й уміло скеровуючи обговорення в потрібне русло. Оцінювання якості підготовки відбувалося вже після закінчення семінару, спираючись на вклад студентів в вирішення проблем, які перед ними постали.
5. В Острозі навчаються прекрасні студенти. Це багаторазові призери всеукраїнських олімпіад, різноманітних конкурсів й змагань, а головне — вони відкриті, життєрадісні, креативні й доброзичливі.
Хочеться подякувати ректору Острозької академії, який знайшов можливість прийняти нашу делегацію й час на годинне особисте спілкування з нами. Дякуємо працівникам факультету міжнародних відносин, зокрема декану факультету Атаманенко Аллі Євгенівні, а також нашим екскурсоводам. Й висловлюємо щире захоплення студентами академії, які незважаючи на семінарські заняття й модульні контрольні роботи, знайшли сили для спілкування зі студентами київського університету, зокрема, низький уклін куратору нашої делегації — Дар’ї Рівній.
Це було незабутньо)
А тепер перейдемо від романтичних ноток до практичних порад.
Отже, 7 рекомендацій ГО Неподільна Україна КНУ імені Тараса Шевченка (за досвідом Острозької академії):
1. Бібліотека має відповідати рівню науково-технічного прогресу. Наукова бібліотека Національного університету «Острозька академія» дозволяє студентам користуватися ресурсами більше тисячі світових електронних бібліотек. Активно проводиться процес оцифровування книг. Бібліотека оснащена найновішими засобами відтворення інформації. А її зовнішній вигляд навіть далекого від науки студента змусить відвідати бібліотеку.
2. Використання новітніх технологій необхідне на лекціях і семінарах, адже це сприяє кращому засвоєнню студентами інформації й надає їм можливість краще проявити себе. Відеокарти на сайті університету — ще один приємний сюрприз.
3. Столова має бути для студентів! (до питання як можна економити) Ціни в столовій Острозької академії представлені на фотографії. Підкреслимо, що стипендії студентів КНУ ім. Тараса Шевченка й університету в Острозі майже однакові.
3. Молодим дорогу! Ректор академії пишається своїми молодими викладачами, випускниками академії, на яких він свого часу свідомо зробив ставку. А як можна не пишатися професіоналами, кожен з яких знає одну й більше іноземних мов, на відмінно орієнтується в проблематиці того, що досліджує і на ти з комп’ютерними технологіями.
4. Ставка на науку. Наукові керівники заохочують своїх студентів приймати участь у різноманітних конференціях й грантових конкурсах, стипендіальних програмах та програмах по обміну студентами, які підтримуються на загально університетському рівні.
5. Фінансова незалежність. Острозька академія сама шукає для себе фінансової допомоги, не залежачи від дотацій держави. Екскурсії для меценатів по прекрасно облаштованим музеям академії сприяють цьому, як і вихід університету в інформаційний простір.
6. Студенти, викладачі й представники університетської адміністрації — єдине ціле. В Острозі працівники університету беруть безпосередню участь в усіх заходах, організованих студентами.
Наші три дні в Острозі були насиченими й сповненими позитивних емоцій. Студенти отримали нових друзів, університети — бачення подальших шляхів для удосконалення, а члени ГО «Неподільна Україна» — натхнення для продовження своєї діяльності в рамках проекту «Наукова країна».
Далі буде!
Голова ГО «Неподільна Україна» Костюк Дмитро.