ОНП "ПСИХОЛОГІЯ". 053 Психологія
Рівень вищої освіти: третій (освітньо-науковий)
Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність: 053 Психологія
Гарант освітньої програми: Каламаж Руслана Володимирівна, доктор психологічних наук, професор
Мета освітньо-наукової програми: підготовка фахівців (докторів філософії), які володіють належними компетентностями та морально-етичними якостями, необхідними для науково-дослідницької і викладацької діяльності, кар’єрного зростання у галузі академічної і прикладної (педагогічної та вікової) психології з урахуванням принципів академічного лідерства, міждисциплінарності, інноваційності, гнучкості реагування на суспільні зміни.
Особливості ОНП:
Освітньо-наукова програма спрямована на формування системного наукового світогляду та здатності проведення наукових досліджень із проблем психології людини в умовах навчання, виховання та розвитку з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм професійної етики.
Експериментальні етапи досліджень аспірантів здійснюються на базі Інституту практичної психології та психотерапії, науково-дослідної лабораторії когнітивної психології. Велика увага під час викладання приділяється проблематиці та методології метакогнітивних досліджень.
Освітньою програмою передбачено проходження аспірантської практики у закладах вищої освіти, підготовка до міжнародної публікаційної та проєктно-грантової активності; можливість міжнародного стажування та академічної мобільності.
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфік. робота) |
Кількість кредитів |
ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | ||
Обов’язкові компоненти | ||
Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
Загальнонаукові (філософські) компетентності | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проектами | 3 |
Професійні компетентності зі спеціальності | ||
19.212 | Психологія учіння людини (сучасні теоретико-практичні аспекти) | 6 |
19.207 | Психологія мислення в контексті наукових парадигм та інновацій | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 32 | |
Вибіркові компоненти ОНП | ||
Обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Загальний обсяг освітньої складової ОНП | 43 | |
НАУКОВА СКЛАДОВА | ||
3. | Науково-дослідна робота | |
3.1. | Написання статей | |
3.2. | Участь у наукових заходах | |
3.3. | Написання дисертаційного дослідження |
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфік. робота) |
Кількість кредитів |
ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | ||
Обов’язкові компоненти | ||
Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
Загальнонаукові (філософські) компетентності | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проектами | 3 |
Професійні компетентності зі спеціальності | ||
19.212 | Психологія учіння людини (сучасні теоретико-практичні аспекти) | 6 |
19.207 | Психологія мислення в контексті наукових парадигм та інновацій | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 32 | |
Вибіркові компоненти ОНП | ||
Обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Загальний обсяг освітньої складової ОНП | 43 | |
НАУКОВА СКЛАДОВА | ||
3. | Науково-дослідна робота | |
3.1. | Написання статей | |
3.2. | Участь у наукових заходах | |
3.3. | Написання дисертаційного дослідження |
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфік. робота) |
Кількість кредитів |
ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | ||
Обов’язкові компоненти | ||
Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
Загальнонаукові (філософські) компетентності | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проектами | 3 |
Професійні компетентності зі спеціальності | ||
19.212 | Психологія учіння людини (сучасні теоретико-практичні аспекти) | 6 |
19.207 | Психологія мислення в контексті наукових парадигм та інновацій | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 32 | |
Вибіркові компоненти ОНП | ||
Обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Загальний обсяг освітньої складової ОНП | 43 | |
НАУКОВА СКЛАДОВА | ||
3. | Науково-дослідна робота | |
3.1. | Написання статей | |
3.2. | Участь у наукових заходах | |
3.3. | Написання дисертаційного дослідження |
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфік. робота) |
Кількість кредитів |
ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | ||
Обов’язкові компоненти | ||
Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
Загальнонаукові (філософські) компетентності | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проектами | 3 |
Професійні компетентності зі спеціальності | ||
19.212 | Психологія учіння людини (сучасні теоретико-практичні аспекти) | 6 |
19.207 | Психологія мислення в контексті наукових парадигм та інновацій | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 32 | |
Вибіркові компоненти ОНП | ||
Обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Загальний обсяг освітньої складової ОНП | 43 | |
НАУКОВА СКЛАДОВА | ||
3. | Науково-дослідна робота | |
3.1. | Написання статей | |
3.2. | Участь у наукових заходах | |
3.3. | Написання дисертаційного дослідження |
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфік. робота) |
Кількість кредитів |
ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | ||
Обов’язкові компоненти | ||
Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
Загальнонаукові (філософські) компетентності | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проектами | 3 |
Професійні компетентності зі спеціальності | ||
19.212 | Психологія учіння людини (сучасні теоретико-практичні аспекти) | 6 |
19.207 | Психологія мислення в контексті наукових парадигм та інновацій | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 32 | |
Вибіркові компоненти ОНП | ||
Обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Загальний обсяг освітньої складової ОНП | 43 | |
НАУКОВА СКЛАДОВА | ||
3. | Науково-дослідна робота | |
3.1. | Написання статей | |
3.2. | Участь у наукових заходах | |
3.3. | Написання дисертаційного дослідження |
Назва ОНП | Психологія |
Рівень вищої освіти | Третій рівень вищої освіти (освітньо-науковий) |
Галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) | 05 Соціальні та поведінкові науки053 Психологія |
Мета освітньо-професійної програми | підготовка фахівців (докторів філософії), які володіють належними компетентностями та морально-етичними якостями, необхідними для науково-дослідницької і викладацької діяльності, кар’єрного зростання у галузі академічної і прикладної (педагогічної та вікової) психології з урахуванням принципів академічного лідерства, міждисциплінарності, інноваційності, гнучкості реагування на суспільні зміни. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-наукова, академічна орієнтація; програма спрямована на оволодіння навичками організації комплексної роботи психолога-дослідника та викладача ВНЗ. |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Освітньо-наукова програма спрямована на формування системного наукового світогляду та здатності проведення наукових досліджень із проблем психології людини в умовах навчання, виховання та розвитку з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм професійної етики.Ключові слова: вікова психологія, психологія розвитку, педагогічна психологія, суб’єкти освітньої діяльності, професійна етика. |
Програмні результати навчання | ПР-1. Застосовувати системні теоретичні знання та мотиваційні здатності для здійснення самостійного наукового психологічного дослідження.ПР-2. Виокремлювати найновіші теоретичні та практичні досягнення в галузі психології, виявляти нові тенденції розвитку психології і критично оцінювати їхній потенціал для вирішення завдань на різних рівнях психологічного дослідження.ПР-3. Уміти планувати та здійснювати наукове психологічне дослідження, забезпечувати належну оцінку отриманих результатів, визначати перспективи подальших наукових досліджень.ПР-4. Уміти представляти результати власного наукового дослідження через наукові публікації та усні презентації під час наукових заходів.ПР-5. Демонструвати здатність до рефлексії з метою самоаналізу, визначення власних сильних та слабких сторін як науковця-дослідника та психолога-викладача.ПР-6. Володіти навичками управління науковими проектами та написання пропозицій на фінансування наукових досліджень.ПР-7. Уміти здійснювати педагогічну діяльність у сфері психології. ПР-8. Демонструвати здатність використовувати сучасні інформаційні технології у науково-професійній діяльності.ПР-9. Уміти співпрацювати з науковцями, психологами-практиками та фахівцями інших галузей (медиками, педагогами тощо), демонструвати культуру спілкування, навички дотримання у своїй професійній та науковій діяльності принципів толерантності, діалогу і співробітництва.ПР-10. Розуміти важливість та демонструвати готовність до систематичного підвищення своєї професійної компетентності.ПР-11. Вміти використовувати академічну українську та іноземну мови у професійній діяльності та наукових дослідженнях, знати норми мовної організації наукових текстів.ПР-12. Демонструвати принципи високої академічної культури. Керуватися у власному дослідженні етичними засадами наукової діяльності. |
Форма навчання | очна (денна/вечірня) |
Термін навчання | 4 роки |
Передумови навчання за ОНП | На базі ОКР «Спеціаліст», ОС «Магістр», відповідно до правил прийому НаУОА |
Загальний обсяг i структура освітньої програми | Усього - 40 кредитів:- обов’язкові компоненти –30 кредит ( з них 4 кредити – практична підготовка);- вибіркові компоненти – 10 кредити. |
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
ОСВІТНЯ СКЛАДОВА | ||
Обов’язкові компоненти ОНП | ||
Мовні компетентності | ||
НЗП1 | Іноземна мова в науковій сфері | 6 |
Загальнонаукові (філософські) компетентності | ||
НЗП2 | Філософія науки | 6 |
Компетентності дослідника | ||
НЗП3 | Сучасні інформаційні технології у науковій діяльності | 3 |
НЗП4 | Управління науковими проектами | 3 |
Професійні компетентності зі спеціальності | ||
НПП1 | Психологія учіння людини (сучасні теоретико-практичні аспекти) | 4 |
НПП2 | Психологія мислення в контексті наукових парадигм | 4 |
ПП1 | Аспірантська практика | 4 |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 30,0 | |
Вибіркові компоненти ОНП | ||
Обсяг вибіркових компонент | 10,0 | |
Загальний обсяг освітньої складової ОНП | 40,0 | |
НАУКОВА СКЛАДОВА | ||
Науково-дослідна робота | ||
3.1 | Написання статей | |
3.2 | Участь у наукових заходах | |
3.3. | Написання дисертаційного дослідження |