ОНП "ФІЛОЛОГІЯ". 035 Філологія
Рівень вищої освіти: третій (освітньо-науковий)
Галузь знань: 03 Гуманітарні наук
Спеціальність: 035 Філологія
Гарант освітньої програми: Кочерга Світлана Олексіївна, доктор філологічних наук, професор
Мета освітньо-наукової програми: підготувати докторів філософії за спеціальністю 035 “Філологія”, здатних проводити аналітичну науково-дослідну діяльність, використовуючи новітню методологію для розв'язання актуальних проблем, дотримуючись моральних засад освітньо-наукового й академічного середовища, а також здійснювати викладацьку роботу, наукове консультування в галузі філологічних наук.
Особливості ОНП:
Програма орієнтована на європейські освітньо-наукові стандарти та виклики, зумовлені тенденціями глобалізації, притаманними сучасному суспільству. Передбачена аспірантська практика, спрямована на поглиблення науково-педагогічної кваліфікації.
Компоненти освітньої програми
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
1. Обов'язкові навчальні дисципліни | ||
1.1. Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
1.2. Загальнонаукові (філософські компетентності) | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
1.3. Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проєктами | 3 |
1.4. Професійні компетентності зі спеціальності | ||
10.258 | Лінгвокогнітивні аспекти сучасної філології | 6 |
30.106 | Сучасна методологія літературознавчих досліджень | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Усього за обов’язковими дисциплінами: | 32 | |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | ||
Навчальна дисципліна 1 | 5 | |
Навчальна дисципліна 1 | 6 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Разом | 43 |
Компоненти освітньої програми
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
1. Обов'язкові навчальні дисципліни | ||
1.1. Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
1.2. Загальнонаукові (філософські компетентності) | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
1.3. Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проєктами | 3 |
1.4. Професійні компетентності зі спеціальності | ||
10.258 | Лінгвокогнітивні аспекти сучасної філології | 6 |
30.106 | Сучасна методологія літературознавчих досліджень | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Усього за обов’язковими дисциплінами: | 32 | |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | ||
Навчальна дисципліна 1 | 5 | |
Навчальна дисципліна 1 | 6 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Разом | 43 |
Компоненти освітньої програми
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
1. Обов'язкові навчальні дисципліни | ||
1.1. Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
1.2. Загальнонаукові (філософські компетентності) | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
1.3. Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проєктами | 3 |
1.4. Професійні компетентності зі спеціальності | ||
10.258 | Лінгвокогнітивні аспекти сучасної філології | 6 |
30.106 | Сучасна методологія літературознавчих досліджень | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Усього за обов’язковими дисциплінами: | 32 | |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | ||
Навчальна дисципліна 1 | 5 | |
Навчальна дисципліна 1 | 6 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Разом | 43 |
Компоненти освітньої програми
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
1. Обов'язкові навчальні дисципліни | ||
1.1. Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
1.2. Загальнонаукові (філософські компетентності) | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
1.3. Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проєктами | 3 |
1.4. Професійні компетентності зі спеціальності | ||
10.258 | Лінгвокогнітивні аспекти сучасної філології | 6 |
30.106 | Сучасна методологія літературознавчих досліджень | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Усього за обов’язковими дисциплінами: | 32 | |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | ||
Навчальна дисципліна 1 | 5 | |
Навчальна дисципліна 1 | 6 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Разом | 43 |
Компоненти освітньої програми
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
1. Обов'язкові навчальні дисципліни | ||
1.1. Мовні компетентності | ||
30.131 | Academic Writing | 6 |
1.2. Загальнонаукові (філософські компетентності) | ||
09.104 | Філософія науки | 4 |
1.3. Компетентності дослідника | ||
05.115 | Сучасні інформаційні технології в науковій та освітній діяльності | 3 |
30.104 | Управління науковими проєктами | 3 |
1.4. Професійні компетентності зі спеціальності | ||
10.258 | Лінгвокогнітивні аспекти сучасної філології | 6 |
30.106 | Сучасна методологія літературознавчих досліджень | 6 |
31.149 | Аспірантська практика | 4 |
Усього за обов’язковими дисциплінами: | 32 | |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | ||
Навчальна дисципліна 1 | 5 | |
Навчальна дисципліна 1 | 6 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 11 | |
Разом | 43 |
Назва ОНП | Філологія |
Рівень вищої освіти | Третій (освітньо-науковий) |
Галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) | Галузь знань: 03 «Гуманітарні науки» Спеціальність: 035 «Філологія» |
Мета освітньо-професійної програми | Підготувати докторів філософії за спеціальністю 035 «Філологія», здатних проводити аналітичну науково-дослідну діяльність, використовуючи новітню методологію для розв’язання актуальних проблем, дотримуючись моральних засад освітньо-наукового й академічного середовища, а також здійснювати викладацьку роботу, наукове консультування в галузі філологічних наук. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-наукова, академічна. |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Формування компетентностей у дослідника-філолога, інтегрованого в світовий освітньо-науковий і академічних простір, здатного до професійної креативності в дослідницько-інноваційній діяльності, мотивованого до саморозвитку й самовдосконалення. |
Програмні результати навчання | ПРН 1. Знати актуальні сучасні літературні тенденції і процеси розвитку та їх взаємозв’язки, новітні дискусії та напрями дослідження у філологічній науці в контексті глобалістики. ПРН 2. Розуміти, характеризувати, порівнювати, класифікувати, синтезувати та критично оцінювати нові та складні літературознавчі ідеї, концепції, модуси, школи та публікації, використовувати міждисциплінарні зв’язки в системі наукової аргументації. ПРН 3. Застосовувати концептуальні знання та вміння для самостійного виконання наукових досліджень і міждисциплінарних проектів, підготувати й апробувати дисертацію, що ґрунтується на використанні інноваційних філологічних методологій і розв’язує значущу філологічну проблему, дотримуючись принципів академічної та професійної доброчесності. ПРН 4. Застосовувати сучасні інформаційні технології в науково- дослідницькій і навчальній діяльності. ПРН 5. Обирати й реалізовувати на практиці перспективну наукову співпрацю для обраного напряму дослідження, організовувати діяльність наукових колективів, ініціювати інноваційні комплексні проекти й проявляти лідерство, самостійність та повну автономність під час їх реалізації. ПРН 6. Оволодіти специфікою наукового спілкування українською та іноземною мовами в усній і письмовій формах, вільно застосовувати набуті знання в різних ситуаціях міжкультурної комунікації. ПРН 7. Аргументовано презентувати в науковому та ненауковому середовищі результати власної пошуково-дослідницької діяльності (під час наукових семінарів, конференцій, зустрічей, громадських ініціатив, лекційних і семінарських занять тощо). ПРН 8. Керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва та брати соціальну відповідальність за результати ухвалення стратегічних рішень. ПРН 9. Засвоїти методологічні засади, інноваційні методи та принципи викладання філологічних дисциплін у вищих навчальних закладах і вміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 10. Критично оцінювати власну навчальну й науково- професійну діяльність, прагнути до безперервного саморозвитку та самовдосконалення, демонструвати авторитетність, самостійність, постійну відданість розвитку нових творчих ідей, відповідальність за навчання інших. |
Форма навчання | Очна (денна, вечірня) |
Термін навчання | 4 роки |
Передумови навчання на ОНП | Особи, які виконали Правила прийому до Національного університету «Острозька академія» в поточному році на базі освітнього рівня «Магістр» та освітньо-кваліфікаційного рівня «Спеціаліст» |
Загальний обсяг і структура освітньої програми | Усього – 40 кредитів, із них: - обов’язкові компоненти – 26 кредитів; - вибіркові компоненти – 10 кредитів; - практична підготовка – 4 кредити. |
Компоненти освітньої програми
Кодн/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількістькредитів |
1. Обов'язкові навчальні дисципліни | ||
1.1. Мовні компетентності | ||
НЗП1 | Іноземна мова в науковій сфері | 6 |
1.2. Загальнонаукові (філософські компетентності) | ||
НЗП2 | Філософія науки | 6 |
1.3. Компетентності дослідника | ||
НЗП3 | Сучасні інформаційні технології в науковій діяльності | 3 |
НЗП4 | Управління науковими проектами | 3 |
1.4. Професійні компетентності зі спеціальності | ||
НПП1 | Літературна творчість у вимірах глобалістики | 4 |
НПП2 | Сучасна методологія літературознавчих досліджень | 4 |
ПП 1 | Аспірантська практика | 4 |
Усього за обов’язковими дисциплінами: | 30 | |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | ||
ВД 1 | Навчальна дисципліна 1 | 5 |
ВД 2 | Навчальна дисципліна 1 | 5 |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 10 | |
Разом | 40 |