ОПП "ПСИХОЛОГІЯ". 053 Психологія
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність: 053 Психологія
Гарант освітньої програми: Матласевич Оксана Володимирівна, доктор психологічних наук, доцент, oksana.matlasevych@oa.edu.ua, +380967937064
Мета освітньо-професійної програми: підготовка бакалаврів психології, які володіють належними компетентностями, необхідними для провадження психологічної діяльності у сфері освіти, охорони здоров’я, управління, психологічної допомоги населенню, а також у громадських, науково-дослідних і консалтингових організаціях.
Особливості ОПП:
Програма є практично-орієнтована. Вивчення частини дисциплін проходить на базі Інституту практичної психології та психотерапії, у «Майстерні практичного психолога», у науково-дослідній лабораторії когнітивної психології, в Острозькій обласній психіатричній лікарні.
Освітньою програмою передбачено 4 види практик: психологічна (ознайомча), практика модерації групової взаємодії, науково-дослідна, психологічна (виробнича).
Компоненти освітньої програми
Компоненти освітньої програми
Компоненти освітньої програми
Компоненти освітньої програми
Назва ОПП |
Психологія |
|||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
|||
Галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) |
053 Психологія 05 Соціальні та поведінкові науки |
|||
Мета освітньо-професійної програми |
Підготовка бакалаврів психології, які володіють належними компетентностями, необхідними для провадження психологічної діяльності у сфері освіти, охорони здоров’я, управління, психологічної допомоги населенню, а також у громадських, науково-дослідних і консалтингових організаціях. |
|||
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма бакалавра має академічну та прикладну орієнтацію. |
|||
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Загальна освіта в галузі психології. |
|||
Програмні результати навчання |
ПР-1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. Знати сучасні теоретичні основи щодо власного Я та психологічних особливостей інших, а саме: мотивації, особистісних ресурсів, цінностей, схильностей та чинників, які визначають ефективність міжособистісних стосунків; уміти застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності. ПР-2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ у контексті професійних завдань. Володіти знаннями в галузі психології під час вирішення професійних завдань з урахуванням вікових та індивідуально-типологічних відмінностей, соціально-психологічних особливостей особистості та конкретних ситуацій. ПР-3. Знати сучасні методи психологічної діагностики, оцінки когнітивних, афективних, поведінкових і особистісних чинників людського досвіду. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПР-4. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій. Знати різноманітні методи консультації та взаємодії, що застосовують до окремих осіб, сімей, груп та систем і використовують для сприяння ефективному наданню послуг психолога. ПР-5. Уміти планувати корекційно-розвиваючий процес, забезпечувати його реалізацію та оцінку отриманих результатів. ПР-6. Демонструвати здатність до рефлексії, мати навички оцінювати непередбачувані проблеми у професійній діяльності й обдумано вибирати шляхи їх вирішення. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки. Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. ПР-7. Уміти використовувати теорії, принципи, методи психологічної науки в навчанні та професійній діяльності; застосовувати інноваційні підходи для вирішення професійних завдань. Уміти складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів тощо відповідно до вимог замовника. ПР-8. Уміти проводити психодіагностичне обстеження клієнтів, розробляти заходи з психологічного супроводу розвитку особистості, міжособистісних стосунків. ПР-9. Здійснювати пошук інформації з різних джерел (у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій) для вирішення професійних завдань. Володіти психолого-педагогічною майстерністю та методикою викладання психології. ПР-10. Демонструвати здатність застосовувати найновіші досягнення в галузі психології, проводити науково-дослідницьку та методичну діяльність. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами своїх досліджень і аналізу літературних джерел. Презентувати ці результати усно / письмово для фахівців і нефахівців. ПР-11. Усвідомлюючи межі власної компетенції та підзвітність відповідним фахівцям, уміти співпрацювати з колегами-психологами та зі спеціалістами інших галузей (медиками, учителями, вихователями). Ефективно виконувати різні ролі в команді у процесі вирішення фахових завдань, у тому числі демонструвати лідерські якості. ПР-12. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. Здатність систематично підвищувати свою професійну компетентність. ПР-13. Демонструвати навички здійснення освітньої підтримки учасників навчально-виховного процесу з метою підвищення академічної успішності, створення сприятливого навчального середовища; проводити з ними розвивальну, психокорекційну роботу на основі диференційованого та індивідуального підходів. ПР-14. Уживати ефективні заходи щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії. Уміти застосовувати багатогранні інтервенції відповідно до складності супутніх захворювань особистості, клінічного та соціального контексту, цінностей та цілей клієнта; уміти проводити інтервенції, пов’язані з вторинною профілактикою та сприянням фізичного та психологічного благополуччя. ПР-15. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога. Дотримуватися у своїй діяльності сучасних принципів толерантності, діалогу і співробітництва. Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності. ПР-16. Володіти культурою спілкування, його формами, способами; уміти використовувати принципи професійного спілкування на рівні сучасної української літературної мови; спілкуватися іноземною мовою для здійснення професійної і міжособистісної комунікації. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника. Автономія і відповідальність: ПР-17. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, дотримуватися гуманістичних та демократичних цінностей у професійній та громадській діяльності. Здатність аналізувати соціально та особистісно значущі світоглядні проблеми, приймати рішення на основі сформованих ціннісних орієнтирів. |
|||
Форма навчання |
Денна, заочна, умови вступу |
|||
Термін навчання |
3 роки і 10 місяців |
|||
Передумови навчання за ОПП |
Особи, які здобули повну загальну середню освіту (на основі сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання та вступних іспитів), на основі молодшого спеціаліста, а також ті, що не менше одного року здобувають ступінь бакалавра у разі виконання правил прийому до НаУОА. |
|||
Загальний обсяг та структура освітньої програми |
Кількість кредитів: обов’язкові компоненти – 175 кредитів (у тому числі практична підготовка, написання кваліфікаційної роботи - 16 кредитів); вибіркові компоненти - 65 кредитів. Усього: 240 кредитів ЄКТС. |
|||
Перелік та зміст обов’язкових навчальних дисциплін: Українська мова за професійним спрямуванням; Історія України; Історія української культури та Острозької академії; Англійська мова; Філософія; Біологічні основи поведінки людини; Англійська мова за професійним спрямуванням; Психофізіологія; Зоопсихологія та порівняльна психологія; Загальна психологія; Практикум із загальної психології; Диференціальна психологія та психодіагностика; Когнітивна психологія; Експериментальна психологія; Соціальна психологія; Вікова психологія; Психологія лідерства та організаційних інновацій; Клінічна психологія; Психологія протидії кібернасильству; Патопсихологія; Психологія залежностей та саморуйнівної поведінки; Ергономіка та психологія праці; Основи психокорекції та психотерапії; Психологічне консультування; Психологічні основи реабілітації; Педагогіка та педагогічна психологія; Психологія сім’ї та сімейне консультування; Психологія управління та бізнесу; Політична психологія; Юридична психологія; Теорія та методика організації психотренінгу; Прикладна антропологія; Арттерапія; Психологічна практика (ознайомча); Педагогічна практика; Психологічна практика (виробнича). |
||||
Вибіркові навчальні дисципліни: 65 кредитів |
||||
Підсумкова атестація: атестаційний екзамен за спеціальністю; захист кваліфікаційної роботи. |