Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії відбулася лекція «Форми та методи навчання для дорослих: досвід зарубіжжя»

29 жовтня 2024 р.

У межах навчальної дисципліни «Практична андрагогіка та психологія» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Психологія» 28 жовтня відбулася лекція на тему «Форми та методи навчання для дорослих: досвід зарубіжжя». Спікерка – Елена Томовчікова (Elena Tomovčíková), керівниця Центру популяризації науки і техніки «Motio» Жилінського університету (Словаччина). 

Спікерка розповіла студентам про діяльність центру «Motio» з точки зору освіти для дорослих й інноваційних методів пізнання та популяризації науки. 

«Центр «Motio» надає можливість його відвідувачам через практичний досвід перевірити принципи існування явищ зі сфери фізики, техніки, транспорту, мобільності, енергетики. Серед відвідувачів «Мотіо» часто можна зустріти досить зацікавлених дорослих - вчителів, які супроводжують шкільні групи, або батьків, які приходять до «Моtіо» разом зі своїми дітьми в межах днів відкритих дверей. У такий спосіб центр уписується в мозаїку «освіти та навчання упродовж життя». Саме від дорослих відвідувачів ми неодноразово чуємо фразу: «Шкода, що в нас не було такого ігрового майданчика, коли я вчився у школі, можливо, тоді я б не боявся фізики і любив її»,

наголосила Елена Томовчікова.

Спікерка також поділилась власним досвідом у сфері навчання упродовж життя й розповіла що для неї чудовим досвідом став супровід словацьких мерів і директорів шкіл під час їхніх навчальних поїздок до Данії (за підтримки фондів Європейського Союзу, проєкт Phare):

«Це дало мені можливість дізнатися про шкільну систему Данії та про їхній підхід до навчання упродовж життя, активного старіння, використання «зайвих» колишніх шкільних будівель як освітніх центрів і центрів соціалізації для старших людей. Навчання упродовж життя є основним принципом у Данії. Тому для мене було приємною несподіванкою, коли у 2022 році я повернулася до рідного міста Жиліни й дізналася, що в Жилінському університеті вже давно активно функціонує Університет третього віку, я відразу ж стала його студенткою. Такий університет пропонує цікаву різноманітність програм, які тривають один, два або три роки. Підтвердженням задоволення такою формою навчання є той факт, що багато студентів повертаються повторно і щороку записуються на нові програми».

Докторка психологічних наук, професорка кафедри психології, модераторка заходу Галина Гандзілевська зазначила:

«Атмосферу співпраці забезпечив обмін професійним та особистим досвідом, цікаві запитання й приклади із життя. Радію, що співпраця, яка розпочалася під час проєкту «Resilience Approach in Cross-Cultural Training of Future Teachers in Ukraine and V4 Countries» між Національним університетом «Острозька академія» та Жилінським університетом, продовжується й після його завершення»,

зазначила Галина Гандзілевська.

Враженнями від зустрічі поділилися студентки другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Психологія» Анна Остапчук, Дарія Олішевська й Олена Обоїста.

«Дякую, що поділилися своїм цікавим досвідом та особистим шляхом. Для мене важливою темою була освіта дорослих, а також університети третього віку. Я вважаю, що це той напрям, у якому ми повинні розвиватися»,

зазначила Анна Остапчук.

«Зустріч була надзвичайно корисною та пізнавальною й дозволила детальніше дізнатися про можливості для дорослих, поглибити свої знання. Презентація проводилась англійською мовою, що також сприяло покращенню мовних навичок і розумінню міжнародних освітніх програм і вимог. Завдяки словам лекторки усвідомила цінність безперервної освіти для особистісного та професійного розвитку в будь-якому віці»,

додала Дарія Олішевська.

«Рада чути, що люди займаються університетами третього віку й дають надію студентам, що життя не закінчується в молодому віці. Тому після зустрічі знову роблю висновок, що розвиватись і навчатись можна завжди»,

зауважила Олена Обоїста.

 

Читайте також: