Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Відбулося відкриття виставки «Острозька академія XVI-ХХІ: культурні образи й контексти»

28.10.2024

У межах проєкту «Культура в сховищі: відновлення діяльності підземної мистецької галереї в Національному університеті «Острозька академія» за фінансової підтримки Українського культурного фонду 25 жовтня в оновленому просторі мистецької галереї НаУОА відбулося відкриття виставки «Острозька академія XVI-ХХІ: культурні образи й контексти».

Із вітальним словом звернулася директорка Музею історії НаУОА Анастасія Хеленюк:

«Надзвичайно раді вітати вас на сьогоднішній презентації в дуже особливому для нас просторі. До 24 лютого 2022 року в цих приміщеннях діяло мистецьке серце Острозької академії. За цей час тут було проведено понад 100 різноманітних виставок і подій. Коли розпочалося повномасштабне російське вторгнення, галерея вимушено стала укриттям».

Пані Анастасія додала, що попри це в приміщенні галереї навіть у військовий час відбувалися різноманітні культурні заходи: виставка робіт Дмитра Козацького «Азовсталь: світло переможе»; кінопокази, організовані студентами НаУОА; лекції, благодійні вечори тощо. За словами Анастасії Хеленюк, це мотивувало працівників музею створити проєкт, який би дав можливість відновити діяльність галереї, при цьому приміщення і надалі виконуватимуть функції укриття. 

«Наша ідея була подана у вигляді грантового проєкту, який отримав фінансову підтримку від Українського культурного фонду. Завдяки цьому нам вдалося створити виставку, яка би доповнювала простір укриття й де можна перебувати не тільки під час повітряних тривог, але й проводити різні заходи, події, лекції, презентації тощо»,

зауважила пані Анастасія.

Тематика виставки сконцентрована на трьох основних хронологічних етапах історії академії та має відповідні тематичні підрозділи: «Острозька академія та українське культурне відродження XVI - XVII ст.», «Нова історія академії у відродженій Україні: традиція, що творить майбутнє», «Університет і війна: хронологія нової реальності». 

Учасники заходу мали можливість долучитися до екскурсії виставкою в музичному супроводі Острозької школи мистецтв, поспілкуватися з авторами виставки, дизайн якої адаптований під специфічний простір виставкових зал галереї (підвальні приміщення мають сферичні склепіння). 

Враженнями від виставки поділилася студентка 2-го курсу 035 Філологія (035.01 Українська мова та література) Вікторія Брагінець:

«Виставка була доволі принадною та органічною. Колектив музею, як завше, старанно попрацював над нею, доцільно використавши отриманий грант. Окрім того, ідея поєднати екскурсію зі школою мистецтв – чудова, як і вдале втілення. Такі виставки потрібно проводити частіше, адже ми не лише вкотре повторюємо історію Острозької академії, що важлива для всієї університетської, ба навіть містянської спільноти, а й наголошуємо на внеску тодішніх і теперішніх випускників закладу. Внеску в культуру, історію і державу». 

Діяльність Острозької академії в розрізі 448 років – це насамперед позитивний історичний досвід, через який організатори виставки розповіли про непересічність і самобутність української культури, дозволивши гостям заходу зрозуміти процес формування української національної ідентичності в XVI столітті та її утвердження через історію та спадщину академії в XXI столітті.