Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії відбувся круглий стіл «Стан, актуальні проблеми й перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування в закладах освіти України»

16 квітня 2024 р.

На базі науково-дослідної лабораторії християнської етики, психології та педагогіки Національного університету «Острозька академія» 16 квітня відбувся круглий стіл на тему «Стан, актуальні проблеми й перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування в закладах освіти України».

Під час відкриття учасників привітав ректор Національного університету «Острозька академія», доктор психологічних наук, професор Ігор Пасічник; доктор педагогічних наук, професор, керівник науково-дослідної лабораторії християнської етики, психології та педагогіки НаУОА, модератор круглого столу Василь Жуковський; ректор державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор філософії, професор Микола Кириченко; доктор економічних і теологічних наук, почесний професор економічного факультету НаУОА Елайджа Морган.

«Важливість Острозької академії XVI століття не тільки в тому, що вона стала першим закладом вищої освіти Східної Європи, але в тому, що згодом її випускники заклали підмурки нашої сучасної держави, заснували в багатьох містах навчальні заклади, які формували національну еліту. Острозька академія відроджувалась тому, що тут українська нація отримала все вперше: буквар, читанку, азбуку, філософію, полемічну літературу, а найважливіше – Острозьку Біблію. Місія відродженої Острозької академії є такою ж, як і місія нашої альма-матер – сформувати провідників, національних інтелігентів із високими моральними й духовними цінностями»,

зазначив ректор Острозької академії, професор Ігор Пасічник.

Доктор педагогічних наук, професор, керівник науково-дослідної лабораторії християнської етики, психології та педагогіки НаУОА Василь Жуковський наголосив:

«Духовно-моральне виховання – це передова лінія боротьби, актуальні проблеми нашого сьогоднішнього суспільного життя. Пригадуємо, що тридцять років тому вітчизняні активісти, які обстоювали духовно-моральне виховання молоді в незалежній державі Україні, запропонували замість комуністичного виховання ввести в заклади вітчизняної освіти духовно-моральне виховання на християнських цінностях. На жаль, тоді не вдалося ввести його у всі заклади освіти й воно не стало доступним для всіх дітей. Зараз саме завдяки таким круглим столам ми закликаємо заклади освіти очільників освіти, директорів шкіл, учителів додати до своїх планів предмети духовно-морального спрямування, які є надзвичайно важливими».

Мета круглого столу – проаналізувати стан, розкрити проблеми, окреслити перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування у вітчизняних закладах освіти; поінформувати учасників про програмне й навчально-методичне забезпечення, яке можна використовувати в закладах освіти, а також мотивувати освітян запроваджувати курси духовно-морального спрямування в освітній процес.

Під час заходу були присутні директори департаментів освіти і науки обласних державних військових адміністрацій; ректори обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти; обласні методисти, відповідальні за викладання предметів духовно-морального спрямування.

Спікери розповіли учасникам про актуальні проблеми й перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування в закладах освіти України.

Зокрема завідувачка кафедри психології НаУОА, докторка психологічних наук, доцентка Оксана Матласевич презентувала доповідь на тему «Психологічні імперативи викладання предметів духовно-морального спрямування у вітчизняних закладах освіти».

Наприкінці круглого столу Василь Жуковський закцентував увагу на науково-методичному супроводі викладання предметів духовно-морального спрямування й  особливостях курсу «Основи християнської етики».