14 травня в межах Днів науки в Національному університеті «Острозька академія» відбулася дискусія «Нова модель освіти». Ініціатори заходу – Ігор Пасічник, в. о. ректора Острозької академії, доктор психологічних наук, професор; Дмитро Шевчук, проректор із науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор; Михайло Весельський, меценат, кандидат юридичних наук, почесний доктор НаУОА.
«Вітаю всіх колег, які беруть участь у надзвичайно важливій та актуальній дискусійній платформі про нову модель освіти. Ми будемо разом працювати над цією темою і вважаю, що так матимемо змогу долучитися до творення нової хвилі в дидактичній системі освіти України. Освітня система нашої держави потребує нових реформ. Звісно, ми не зможемо створити ідеальну модель учня чи вчителя, але маємо всі шанси створити модель, яка допоможе успішніше навчати й виховувати учня, здійснювати педагогічну діяльність»,
«Сьогодні проводимо дуже амбітний захід. Ми вирішили започаткувати дискусійну платформу, щоб вона стала відкриттям подальших дискусій про те, якою має бути освіта, що нам потрібно в ній змінювати. Цей захід організувала Острозька академія, але ми прагнемо, щоб він перетворився на всеукраїнський діалог про нову модель освіти, результати якого будуть втілюватися в концепціях й ідеях, які реалізуються на рівні всієї країни»,
Серед спікерів – Михайло Весельський, кандидат юридичних наук, почесний доктор НаУОА; Крістіна Головченко, директорка Херсонської гімназії № 16 з вивчення мов національних меншин Херсонської міської ради; Катерина Фомін, кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника; Зоя Столяр, кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки та методики початкового навчання НаУОА; Зоряна Адамська, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології розвитку та консультування, в. о. декана факультету педагогіки та психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Михайло Весельський закцентував увагу на викликах, які стали передумовою дискусійної платформи «Нова модель освіти». Також пан Михайло розповів про досвід біотехнологічного ліцею «Радовель», спільно з яким НаУОА розпочала реалізацію освітнього проєкту з метою налагодження співпраці між освітніми закладами у форматі подальшої практики для студентів і наукових досліджень викладачів на базі ліцею.
«Дискусія є результатом тривалої співпраці нашого закладу з паном Михайлом, натхненником ідеї перебудови української освіти. Справою життя М. Весельського (співзвучно з прагненнями професорсько-викладацького колективу нашого університету) стала мрія створити освітнє середовище, де здобувач освіти й педагог відчували б себе щасливими, були здоровими й мали б змогу гармонійно розвиватися й зростати особистісно»,
Під час зустрічі учасники панельної дискусії обмірковували питання увідповіднення сучасної системи освіти, освітнього процесу, професійної підготовки вчителів закладів загальної середньої освіти з потребами часу, з ціннісними орієнтирами українського суспільства, з потребою й важливістю формувати здорового, творчого й кмітливого школяра, що і мають намір утілити в моделі нової освіти.
«До обговорення питань доєдналися колеги з Херсона, Тернополя, Івано-Франківська, Глухова й багатьох інших міст України. Спілкування було переконливим і водночас запальним, що і свідчить про начасність і важливість питань, порушених під час панельної дискусії, яка відбулася в контексті конференції «Дні науки», що нині триває у стінах Національного університету «Острозька академія» і в різноманітних застосунках всемережжя. Переконана, що результати започаткованої дискусії будуть плідними»,