У межах «Днів якості-2023» 31 травня в Національному університеті «Острозька академія» відбувся тренінг для здобувачів вищої освіти на тему «Як забезпечити дотримання академічної доброчесності під час повномасштабного вторгнення» (за підтримки проєкту ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді»).
Тренінг відбувався також у межах виконання проєкту Європейського Союзу Еразмус+ «WARN – Академічна протидія гібридним загрозам (610133-EPP-1-2019-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP)» (за координації учасниці проєкту Наталії Конопки, кандидатки історичних наук, доцентки, заступниці директорки Навчально-наукового інституту міжнародних відносин та національної безпеки з питань якості освіти).
Зі вступним словом звернулася Марія Матвійчук, голова Комісії з питань якості освіти НаУОА, помічниця ректора зі стратегічного розвитку та забезпечення якості освіти:
«Тренінг «Як забезпечити дотримання академічної доброчесності під час повномасштабного вторгнення» є потужним, бо насамперед він відбувається в Острозькій академії, з потужними організаторами (ПРООН), неймовірною спікеркою, в інтерактивному змішаному форматі й передбачає активну участь здобувачів. Питання академічної доброчесності є першим на порядку денному, адже всі учасники освітнього процесу повинні дотримуватися її щоденно».
Модераторка тренінгу Вікторія Козаченко, консультантка ПРООН, експертка з розбудови доброчесності та публічного управління й адміністрування зауважила:
«Мені здається, що ми досі перебуваємо на етапі формування розуміння поняття доброчесності, академічної доброчесності. Тому просвітницька функція тренінгу дає можливість учасникам краще збагнути зміст цього поняття і в майбутньому розвивати ці знання».
Тренінг складався із двох частин. Спочатку Вікторія Козаченко презентувала лекцію «Що таке доброчесність та як це працює». Спікерка розповіла про:
- поняття суспільної доброченості та її роль у розбудові країни;
- те, як ПРООН працює у сфері доброчесності;
- академічну доброчесність, її поняття і її роль у навчальному процесі;
- виклики в дотриманні академічної доброчесності загалом і під час повномасштабного вторгнення зокрема.
Під час практичної частини заходу студенти мали змогу попрацювати в групах й обговорити те, як можна подолати виклики академічної доброчесності в умовах наявності гібридних загроз національній безпеці й повномасштабного вторгнення.