У межах «Днів якості-2023» 30 травня відбувся онлайн-круглий стіл на тему «Забезпечення якості вищої освіти в Україні-2023: перспективи змін».
Серед спікерів – Ігор Пасічник, ректор НаУОА, доктор психологічних наук, професор; Віктор Мошинський, ректор Національного університету водного господарства та природокористування, доктор сільськогосподарських наук, професор; Петро Коржевський, директор департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації; Марія Матвійчук, голова Комісії з питань якості освіти НаУОА, помічниця ректора зі стратегічного розвитку та забезпечення якості освіти, докторка філософії у галузі права, доцентка; Любомир Ілин, проректор із забезпечення якості освіти та цифрової трансформації Університету Короля Данила, кандидат історичних наук, доцент; Клавдія Джеджера, керівниця Центру якості освіти Рівненського державного гуманітарного університету, кандидатка педагогічних наук, доцентка; Віктор Корбутяк, начальник відділу якості освіти Національного університету водного господарства та природокористування; Вікторія Артюшок, завідувачка центру забезпечення якості вищої освіти ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука»; Юлія Шандрук, начальниця відділу внутрішнього забезпечення якості вищої освіти ДЗ «Луганського державного медичного університету» тощо.
Під час круглого столу модераторка зустрічі Марія Матвійчук презентувала доповідь на тему «Забезпечення якості вищої освіти в Україні-2023: перспективи змін».
Пані Марія зазначила, що в умовах лібералізації вищої освіти, а відтак посилення автономії та соціальної відповідальності університетів, пріоритетними завданнями постали забезпечення ефективності, доступності і якості освіти.
«Якісна вища освіта розглядається світовим співтовариством як інструмент соціальної та культурної злагоди й економічного зростання. Проте нині немає жодної держави, задоволеної системою вищої освіти, бо всі перебувають у пошуках новацій, які б дали відчутний результат. За цих умов сутність феномену культури якості зазнала суттєвих трансформацій: від традиційного розуміння її як обов’язкової складової інституційної академічної культури закладу вищої освіти (ЗВО) до усвідомлення соціумом її засадничої ролі у формуванні корпоративної культури національної системи забезпечення якості вищої освіти»,
Пані Марія розповіла про «культуру якості» та «контроль якості» у вищій освіті; складові якісної вищої освіти на прикладі Острозької академії; академічну доброчесність і процедури її забезпечення. Окремо закцентувала увагу на актуальних питаннях вищої освіти: постакредитаційному моніторингу, інституційній акредитації, chatі-GPT тощо.
Читайте також:
- Про академічну доброчесність говорили в Острозькій академії