Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії відбулася гостьова лекція професорки Олени Шевченко

26 квітня 2023 р.

На базі кафедри інформаційно-документних комунікацій 26 квітня відбулась гостьова лекція на тему «Особливості формування інформаційної культури фахівця-документознавця у роботі з електронними документами».

Слухачі лекції – здобувачі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» трьох українських ЗВО: Національного університету «Острозька академія», Національного університету «Одеська політехніка» та Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського.

Спікеркою лекційного заняття стала Олена Шевченко – докторка наук з соціальних комунікацій, професорка кафедри інформаційної діяльності та медіа-комунікацій Національного університету «Одеська політехніка». Пані Олена є авторкою фундаментальних наукових праць із проблем впровадження електронного документообігу в Україні та інформатизації документних ресурсів.

Під час лекції Олена Шевченко закцентувала увагу на таких основних аспектах, як:

  • варіативність трактування понять «інформаційна культура» та «інформаційна грамотність», особливості їх співвідношення;
  • характеристика сучасних систем і модулів для функціонування електронних документів на українському інформаційному ринку; 
  • проєктування моделі підготовки фахівця-документознавця із врахуванням сучасних тенденцій розвитку інформаційної культури та електронних ресурсів. 

«Варто відзначити, що показник цифровізації в Україні у питанні впровадження електронних послуг для бізнесу та населення має стрімку динаміку до інтенсифікації і навіть перевершує аналогічні процеси в деяких країнах Європейського Союзу. Тому завданнями сучасного фахівця-документознавця є не лише володіння базовими навичками пошуку, обробки та поширення інформаційних продуктів, консолідування даних, а також поглиблення інформаційно-консалтингової та інформаційно-проєктної складових у комунікативному менеджменті з користувачами електронних послуг»,

зазначила пані Олена.

В інтерактивній частині лекційного заняття активну участь взяли здобувачі освіти та науково-педагогічні працівники зазначених університетів.

Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського представляли завідувач кафедри гуманітарних наук, культури і мистецтва, доктор історичних наук, професор Володимир Маслак, докторка наук з соціальних комунікацій, професорка Оксана Тур і кандидатка філологічних наук, доцентка Лариса Бутко.

Кафедра інформаційно-документних комунікацій НаУОА долучилась до дискусії у складі завідувачки кафедри, кандидатки історичних наук, доцентки Ганни Охріменко, кандидатки філологічних наук, доцентки Юлії Маслової та докторки філософії Олесі Федорук.

Основним питанням для обговорення стала проблема людини і штучного інтелекту в боротьбі за інформаційну безпеку й культуру споживача електронних послуг.

«Фахівці з документних комунікацій мають усвідомлювати важливість формування не лише інформаційної культури споживання даних, а насамперед справедливої культури в професійних середовищах, у яких довіра до інформації стане законом, а не припущенням»,

підсумувала Ганна Охріменко.