У Національному університеті «Острозька академія» стартує сертифікатна програма «Базові навички медіатора».
Сертифікатна програма є міждисциплінарною й спрямована на розуміння процесу медіації та ролі медіатора в ньому, отримання засобів комунікації для перенесення фокусу на взаємовигідні рішення, відпрацювання технік ефективного медіатора.
Кількість годин: загальний обсяг 120 год. (4 ECTS), з них:
- теоретична підготовка - 50 год.
- відпрацювання практичних навичок – 70 год.
Після завершення навчання – сертифікат «Базові навички медіатора»
Термін навчання: з 08 травня до 30 червня 2023 р.
Авторки програми:
- Марія МАТВІЙЧУК, докторка філософії у галузі права, доцентка кафедри кримінально-правових дисциплін, адвокатка, медіаторка.
- Оксана МАКСИМЧУК, викладачка кафедри теорії та історії держави і права, адвокатка, медіаторка.
Контакти для інформації та запису: mariia.matviichuk@oa.edu.ua; моб. тел. 0986153279
Перелік набутих компетентностей компонентів за програмою
«БАЗОВІ НАВИЧКИ МЕДІАТОРА»
№ з/п | Набуті компетентності | Кількість годин теорії/практики | Компоненти навчальної програми |
1 | Конфліктологічна компетентність | 8/14 | Теорія конфлікту, поняття природи конфлікту, види, типи та форми перебігу конфліктів. Стилі поведінки в конфлікті. Діагностика, аналіз конфлікт та можливості інтервенцій. Картографія конфлікту. Стадії ескалації конфлікту. |
2 | Комунікативна компетентність | 10/18 | Психологія спілкування і пастки комунікації. Техніки активного слухання: перефразування, переформулювання, віддзеркалення, резюмування. Формулювання та постановка питань у медіації. Основи ефективної комунікації: правила безконфліктного спілкування та рівні комунікації. Технології ведення складних діалогів. |
3 | Процедурна компетентність | 10/16 | Процедура медіації: структура, етапи медіації та їх завдання. Принципи і правила роботи в медіації. Ролі та відповідальність учасників медіації. Формати роботи в медіації. Визначення медіабельності конфлікту. Техніки роботи з супротивом. Ініціювання медіації та залучення сторін до процесу. Ведення процедури медіації: відкриття та збір тем для обговорення; дослідження інтересів та потреб, техніки роботи з інтересами. Генерація варіантів рішення, робота з альтернативами. Перевірка рішення по SMART. Робота з дисбалансом сил. Оцінка ризиків. Пошук оптимального варіанту рішення. Завершення процесу медіації та закріплення домовленостей. |
4 | Рефлексивна компетентність | 4/6 | Ролі медіатора в процедурі медіації. норми професійної етики медіатора. Механізми саморефлексії та зворотного зв’язку. Підвищення кваліфікації, інтервізії та супервізії. |
5 | Правова компетентність у сфері медіації | 6/6 | Система альтернативних способів врегулювання спорів та місце медіації в ній. Правове регулювання медіації. Робота з угодами про надання послуг медіації у процедурі та за результатами медіації. |
6 | Емоційна компетентність | 10/12 | Емоційний інтелект медіатора. Зв’язок емоцій з потребами. Основні техніки управління емоціями сторін конфлікту |
Навчальна програма «Базові навички медіатора» та набуті компетентності медіатора відповідають Закону України «Про медіацію» та рекомендаціям щодо стандартів навчання базової підготовки медіаторів, визначених в Основних засадах навчання базовим навичкам медіатора, затверджених протоколом Правління Громадської організації «Національна асоціація медіаторів України» від 02.09.2019 № 12.