Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Професор Острозької академії Ігор Гущук взяв участь у міжнародному вебінарі щодо освіти у сфері громадського здоров’я

21 листопада 2023 р.

21 листопада завідувач кафедри громадського здоров’я та фізичного виховання, професор Ігор Гущук взяв участь у міжнародному вебінарі «Public health and academic best practices – focus on Poland, Eastern Europe and Western Asia», який відбувся на базі ДУ «Рівненський обласний центр контролю і профілактики хвороб МОЗ України».

Цей міжнародний проєкт координований та організований на базі Гданського медичного університету, а партнером проєкту був Інститут громадського здоров’я Яґеллонського університету, з яким кафедра громадського здоров’я та фізичного виховання НаУОА має угоди про співпрацю. 

Основні теми вебінару були присвячені викликам, передовому досвіду й кращим практикам, пов’язаним з управлінням Академічним центром громадського здоров’я (PH) у Польщі, викладанню менеджменту охорони здоров’я та політики охорони здоров’я, використанню сучасних методів навчання, інтернаціоналізації академічної освіти. Також розглядали питання щодо Європейської акредитації як інструменту для підвищення якості викладання у сфері громадського здоров’я на основі досвіду Асоціації шкіл громадського здоров’я в Європейському регіоні (ASPHER) та Агентства з акредитації освіти в галузі охорони здоров'я (APHEA).

Участь у міжнародному вебінарі взяли: проф. Івона Ковальська-Бобко, Томаш Бохенек, Стойгнєв Сітко – Яґеллонський університет, Інститут громадського здоровʼя; проф. Олег Лозан – Школа менеджменту охорони здоров'я Республіки Молдова; проф. Джаваїд Науман – Університет Об’єднаних Арабських Еміратів. Професор Ігор Гущук виступив із доповіддю «Відкриття спеціальності Public health в Україні». Після доповідей усі учасники конференції приєдналися до спільної дискусії. 

«Пандемія COVID-19 показала неспроможність систем охорони здоров’я ефективно протистояти таким загрозам переважно через поступове розмивання функцій з охорони громадського здоров’я на індивідуальному й популяційному рівні за напрямком збільшення «послуг» із подальшим виведенням їх зі стратегічного й оперативного управління галузі охорони здоров’я. Це, на нашу думку, є хибною політикою й потребує відповідної корекції»,

зауважив Ігор Гущук.

Ігор Гущук додав, що наріжним каменем розбудови ефективної системи охорони/захисту громадського здоров’я (СОГЗ) на індивідуальному й популяційному рівні з протидії наявним і можливим загрозам є напрацювання нової «архітектури» такої системи на міжнародному й національному рівні. 

«Нова СОГЗ повинна логічно поєднати моніторингові функції за станом здоров’я й безпечним середовищем життєдіяльності людини, оцінки можливих медико-екологічних ризиків та наглядово-контрольні функції, у разі реагування на надзвичайні ситуації у сфері громадського здоров’я, з жорсткою, вертикальною гілкою підпорядкування на всіх рівнях управління (національному, регіональному, місцевому, локальному й об’єктовому). Основну роль для СОГЗ відіграє кадрова політика й кадрове забезпечення галузі. Наразі ми започатковуємо міжнародний майданчик з експертів-професіоналів у сфері громадського здоров’я для підготовки нових стратегічних політик й індикаторів у цьому напрямку. Такі зустрічі дають можливість на професійному рівні обговорити ті актуальні проблеми й виклики, які постають перед системою охорони громадського здоров’я»,

підсумував Ігор Гущук і подякував студентам, зокрема старостам групи Гз-41 Дарині Сокол та Гз-21 Анні Ярмолюк, які також брали участь у цьому заході.