Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Дні науки 2023: в Острозькій академії говорили про культурологію в Україні

17 травня 2023 р.

У межах Днів науки 2023 16 травня в Національному університеті «Острозька академія» відбулась панельна дискусія «Культурологія в Україні: шляхи розвитку». До зустрічі приєднались викладачі культурології та філософії різних університетів України, зокрема Львівського національного університету імені І. Франка, Харківської державної академії дизайну та мистецтв, Києво-Могилянської академії, Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Українського державного університету імені М. Драгоманова тощо.

Модератором заходу став проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор кафедри філософії та культурного менеджменту НаУОА Дмитро Шевчук. На початку дискусії він наголосив на важливості розвитку культурології у закладах вищої освіти:

«Два роки тому ми з колегами з різних університетів вирішили у формі спільних обговорень об’єднати зусилля щодо розуміння культурології в Україні, її шляхів розвитку, перспектив, можливостей. Сьогодні ми продовжуємо цю традицію».

Однією зі спікерок зустрічі була завідувачка кафедри філософії та культурного менеджменту НаУОА Марія Петрушкевич. Вона закцентувала увагу на сучасному стані культурології в закладах вищої освіти України:

«Сьогодні з’явилось багато зовнішніх викликів, на які ми не впливаємо у своїй професійній діяльності. Це пандемія, через яку ми вимушено перейшли на онлайн-формат, що негативно впливає на навички командної роботи, комунікації як студентів, так і школярів. Війна теж стала викликом для кожного з нас, зокрема й у сфері освіти. Але сьогодні завдяки переосмисленню ми маємо можливість запровадити власну українську культурологічну школу».

Тетяна Власевич, кандидатка філософських наук, доцентка кафедри теорії та історії культури, заступниця декана філософського факультету Львівського національного університету імені Івана Франка теж долучилась до дискусії в ролі спікерки й висловила свою думку щодо можливостей розвитку культурології як прикладного напрямку, а саме поєднання теорії та практичної науки. Також пані Тетяна зауважила, що перспективою для культурології може бути міждисциплінарний підхід, наприклад, у напрямку культурної журналістики, культурного туризму або культурної дипломатії.

Третім спікером панельної дискусії став Сергій Русаков, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософської антропології, філософії культури та культурології, в. о. директора Навчально-наукового інституту філософії та освітньої політики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Пан Сергій поділився досвідом викладання й запровадження інноваційних підходів у межах культурології:

«Завдяки сучасному, інформаційному підходу та співпраці з Meta History Museum of War студенти мали можливість описати NFT-мистецтво. Це стало унікальним досвідом і дало змогу не лише працювати з відомим віртуальним музеєм, але й по-іншому дослідити цифрові тенденції. У сучасних реаліях ми працюємо в контексті поєднання культурології та діджиталізації».

Дискусія продовжилась активним обговоренням сучасного стану культурології та можливих шляхів розвитку спеціальності й науки.