До Дня журналіста 6 червня Національний університет «Острозька академія» спільно з Жилінським університетом (Словаччина) організували у провели круглий стіл із міжнародною участю на тему «Інформаційно-психологічна безпека дітей в умовах інфодемії». Переклад доповідей на англійську здійснювала завідувачка кафедри англійської мови та літератури Жилінського університету Ева Лелакова.
Зі вступними словами звернулися Дмитро Шевчук, доктор філософських наук, професор, проректор із науково-педагогічної роботи НаУОА; Славка Пітонякова, PhDr, PhD., деканеса гуманітарного факультету Жилінського університету.
«Проведення нашого круглого столу надзвичайно важливе, бо ми живемо в епоху постправди. Крім того, росія втручається в наш інформаційний простір і поширює фейки й пропаганду. Тому необхідно розробляти наукові методики, дослідження, які будуть більш ефективно сприяти підвищенню інформаційної культури дітей. Дуже радий, що у стінах Острозької академії за підтримки наших закордонних партнерів із Жилінського університету відбувається цей круглий стіл. Бажаю, щоб ваші дискусії втілилися в конкретні освітні програми для дітей, сертифікатні програми для вчителів, аби вони змогли працювати з дітьми»,
«Щиро вітаю всіх учасників сьогоднішньої зустрічі. Тема інформаційно-психологічної безпеки дітей в умовах інформаційної пандемії є надзвичайно актуальною. Дуже рада, що Острозька академія та наш гуманітарний факультет організували цей захід саме до Дня журналіста. Як колишня журналістка знаю, наскільки це вимоглива й важлива професія, а також який великий вплив на суспільство й особливо на дітей і молодь може мати робота журналістів. Бажаю вам плідної дискусії»,
Модерували захід Галина Гандзілевська, докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки, директорка НЦ «Саногенна педагогіка та психологія» НаУОА, а також Олена Шершньова, кандидатка наук з державного управління, старша викладачка кафедри журналістики та PR-менеджменту НаУОА.
Під час круглого столу були представлені такі доповіді:
- Сучасні виклики безпеки. Школа і поліція (Іванна Бояківська, начальниця Відділу зв'язків з громадськістю Управління патрульної поліції в Рівненській області);
- Prevencia kybersikane na školách na Slovensku (Patricija Uhrínová, Informačná kancelárie pre obete trestných činov v Žiline, odbor prevencie kriminality, kancelárie ministra vnútra, Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky);
- Kyberšikanovanie žiakov v školskom prostredí (Mgr. Jana Dzuriaková, PhD, the University of Žilina, Žilina; PhDr. Elena Diechová, PhD, the University of Žilina, Žilina);
- Організація психологічно-безпечного простору на ранкових зустрічах в школі: когнітивно-поведінкові та психодраматичні практики (Галина Гандзілевська, докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки НаУОА; Mgr. PhDr. Eva Škorvagová, PhD, the University of Žilina, Žilina);
- Класифікація інформаційних впливів російсько-української війни (за результатами реалізації проєкту «Де фейк?») (Сергій Штурхецький, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри журналістики та PR-менеджменту НаУОА, голова Незалежної Медіа-Профспілка України (НМПУ);
- Структура кіберімунітету дітей молодшого шкільного віку (Олена Ратінська, аспірантка кафедри психології та педагогіки НаУОА, голова дитячого напрямку Київського гештальт університету, засновниця Школи гуманістичної психології та психотерапії «Hurmanity», членкиня Української спілки психотерапевтів, членкиня національної психологічної асоціації дивізіон кіберпсихології);
- Медіапсихологічна едукація та орфпіфхід (Тетяна Черноус, аспірантка кафедри психології та педагогіки НаУОА);
- Формування цінностей у дітей в часи інформаційної війни (на прикладі профілактичної програми «Емоційна аптечка») (Вікторія Кондратюк, аспірантка кафедри психології та педагогіки НаУОА).
«В сучасних умовах інфодемії та щоденного життя у вирі інформаційних потоків особливо необхідно розуміти місце дитини та як убезпечити її від деструктивних інформаційно-психологічних впливів. Важливо, що доповіді, які представили учасники з України та Словаччини, є надзвичайно актуальними й мають прикладне спрямування. Зокрема, запропоновані когнітивно-поведінкові та психодраматичні практики, результати комплектних досліджень кіберімунітету й практичні кейси роботи Управління патрульної поліції в Рівненській області та Інформаційного офісу для жертв злочинів у Жиліні (відділ запобігання злочинності, офісу Міністерства внутрішніх справ Словацької Республіки)»,
Нагадаємо, що круглий стіл відбувається в межах проєкту «Медіапсихологічна едукація дітей, батьків та учителів початкової школи: орф-підхід» за фінансування гранту Національного університету «Острозька академія», мета якого здійснити теоретичне обґрунтування й емпіричну верифікацію психолого-дидактичних умов кібербезпеки дітей початкової школи у вимірі орф-підходу.