Академія української преси спільно з Національним університетом «Острозька академія» реалізовують волонтерський проєкт з протидії дезінформації, підтримки психологічної та фізичної безпеки.
У рамках проекту 15 квітня відбувся вебсемінар «Гумор як ресурс: малювання історій, створення коміксів». Під час нього спікерки розповіли про те, як застосовувати гумор і навчити дітей малювати веселі історії-комікси.
Докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки НаУОА, гарантка освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» Галина Гандзілевська зазначила:
«Гумор розглядають як інтелектуальну здатність, одну із форм людського спілкування. На відміну від сатири чи сарказму, тактовний гумор має доброзичливий характер. Його призначення – зменшити напруження, стрес, нівелювати агресію. Гумор є передумовою виникнення позитивних емоцій».
Спікерка навела уривок із статті «Український гумор та його творці» українського письменника Дмитра Нитченка, де він писав: «Коли говоримо про український гумор, то згадуємо про найяскравішу рису вдачі українського народу. Від найдавніших часів і в найтяжчі часи нашої історії цей гумор скрашував людське життя, скріплював людські душі в час розпуки, додавав сили і в боротьбі з ворогом».
«Сьогодні будемо говорити про комікси – розповідь, що твориться за допомогою поєднання зображення й тексту. Комікси – це про різні емоції, але ми закцентуємо увагу саме на їхній гумористичній складовій»,
Також, спікерка розповіла, що комікс – це послідовний ряд малюнків у супроводі коротких текстів, які є зв’язною історією. Комікси стосуються наукової фантастики, військової тематики, підліткового гумору, романтики тощо. Створення коміксів можуть практикувати вчителі, спілкуючись в онлайн-форматі з дітьми, психологи й батьки.
Участь у вебсемінарі взяла і психологиня Олена Ратінська. Вона закцентувала увагу на техніці й методиці організації створення історій-коміксів:
«Комікси – це не тільки про гумор, але й про будь-які почуття, відчуття, ресурси, навчання в малюнках, нові навички долати складнощі для дитини. Комікси – це дуже жвава й цікава практика для дітей будь-якого віку»,
За словами пані Олени, комікси налагоджують стосунки між викладачем чи психотерапевтом і дитиною; збільшують енергію гумору, допомагають дітям відчувати внутрішнього архетипічного героя, який може рятувати, боротися зі злом.
До слова, за цим покликанням можна переглянути четвертий вебсемінар Галини Гандзілевської й Олени Ратінської «Архаїчна казка: «Сльози і гнів дракона».
Читайте також: