Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Відбулася лекція «Академічна доброчесність в НаУОА для першокурсників»

11 жовтня 2022 р.

У рамках тижня академічної доброчесності 11 жовтня в Національному університеті «Острозька академія» відбулася онлайн-лекція «Академічна доброчесність в НаУОА для першокурсників». Спікерки – докторка психологічних наук, професорка, проректорка з навчально-виховної роботи Руслана Каламаж, кандидатка економічних наук, доцентка кафедри фінансів, обліку і аудиту, помічниця ректора зі стратегічного розвитку та забезпечення якості освіти Юлія Шулик, представниця від Братства спудеїв із комісії питань якості освіти Карина Захарова.

Руслана Каламаж зазначила, що академічна доброчесність – це передусім сукупність етичних цінностей таких, як чесність, справедливість, відповідальність. За словами спікерки, Острозька академія розглядає університет як простір поваги до прав людини, тому Кодекс академічної доброчесності НаУОА доповнили ще такими принципами як повага до людської гідності, недискримінація, а також рівність учасників освітнього процесу. 

«Коли ви обираєте бути доброчесними, то доводите насамперед, що є чесними людьми, вартими поваги й самі виявляєте повагу до авторського права, інших прав людей, загалом до особистості іншої людини. Також ви демонструєте те, що вмієте самостійно працювати над вирішенням поставлених завдань, маєте власну думку й можете її висловлювати. Таким чином, отримуєте нові знання й навички, формуєте компетентності, розвиваєтеся як особистість, професіонал і розвиваєте ваші власні здібності»,

додала Руслана Каламаж.

Карина Захарова розповіла аудиторії про Кодекс академічної доброчесності НаУОА, а також порушення академічної доброчесності. До них належать: ставлення, яке принижує людську гідність або дискримінує будь-якого учасника освітнього процесу чи в інший спосіб посягає на права людини; академічний плагіат; самоплагіат; фабрикація; фальсифікація; списування; обман; академічне шахрайство; хабарництво; несанкційована співпраця. 

Юлія Шулик розповіла про процедуру розгляду академічної доброчесності. Зокрема спікерка зауважила, що будь-який учасник освітнього процесу, який став свідком або має обґрунтовану підставу вважати, що стався факт порушення Кодексу академічної доброчесності, має право подати офіційну заяву на ім’я голови Комісії з питань якості освіти.

За словами Юлії Шулик, щоб не було порушень і процедур, варто дотримуватися таких правил: культура поведінки, повага до інших; самостійне навчання для себе; робота з науковими текстами, застосування правил цитування, оформлення списку літератури; перевірка робіт на плагіат до здачі роботи; відповідальність за свої вчинки.

«З перших днів існування Острозької академії, у нас чітко визначилися напрями того, що повинні бути повага, взаємодія між студентами й викладачами, підтримання прав і їх захист. Студенти відіграють важливу роль у дотриманні академічної доброчесності, її посиленні. Якщо є певні напрями, які потребують вдосконалення для комфортного навчання студентів, то студентське самоврядування бере активну участь у тому, щоб запропонувати зміни до Кодексу для унормування нашого з вами освітнього середовища»,

підсумувала Юлія Шулик.

Наприкінці зустрічі студенти мали можливість взяти участь у дискусії й розповісти, що вони робили, коли б стали свідком або учасником порушення академічної доброчесності.