11 квітня у Національному університеті «Острозька академія» відбувся семінар для викладачів і тьюторів «Психосоматика війни». Лекторка Наталія Кулеша – кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри громадського здоров’я.
Зі вступним словом звернулася проректорка з навчально-виховної роботи, професорка, докторка психологічних наук Руслана Каламаж:
«Сьогодні на зустріч ми запросили Наталю Петрівну, яка є сертифікованим фахівцем із психосоматики. Дякуємо всім нашим психологам, тим, хто долучається й разом допомагає переживати цю біду. Для нас посттравматичні речі існують тільки для того, щоб ми розвивалися і ставали сильнішими».
Під час лекції Наталія Кулеша розповіла про поняття психосоматики, її причини, типові симптоми, а також особливості психосоматики війни.
«Зараз психосоматика війни важлива, бо почуття й емоції впливають на наше здоров’я. Потрібно правильно їх виражати, проговорювати, казати людям про свої потреби. Якщо насправді тіло сигналізує про біль, то необхідно проаналізувати, що саме болить, чому, із чим це пов’язано. Наші психосоматичні прояви є дуже важливими»,
Спікерка зазначила, що психосоматика – це напрям у медицині і психології, що вивчає вплив психологічних (переважно психогенних) факторів на виникнення й подальшу динаміку соматичних захворювань. В основі психоматичного захворювання – реакція на емоційне переживання, що супроводжується функціональними змінами і патологічними порушеннями в органах.
«Під час війни ми, звичайно, не відчуваємо ні радості, ні щастя, тобто жодних позитивних почуттів. У нас переважають деструктивні, негативні емоції: страх, злість, агресія, образа»,
Наприкінці зустрічі спікерка закцентувала увагу на моделі BASIC-PH ізраїльського ученого, практика Мулі Лаада, в основі якої – конструктивне переживання стресу, травми, збільшення свої ресурсів тощо. Для цього потрібно правильно вибирати канали, яких є шість: В – віра (цінності), А – афект (почуття й емоції), S – соціальний фактор (комунікація, друзі, підтримка), I – уявлення (інтуїція, творчість), C – когнітивний фактор (знання, логіка), Ph – фізіологія (тіло, активність).
Під час семінару викладачі й тьютори отримали багато корисної інформації з теми, мали можливість поставити уточнюючі запитання й висловити фідбек щодо лекції.
Читайте також: