Академія української преси спільно з Національним університетом «Острозька академія» реалізовують волонтерський проєкт з протидії дезінформації, підтримки психологічної та фізичної безпеки.
У рамках проекту 8 квітня відбувся вебсемінар «Архаїчна казка: «Сльози і гнів дракона». Під час нього спікерки розповіли про те, як навчитись жити з болем, легалізувати й трансформувати злість.
Докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки НаУОА, гарантка освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» Галина Гандзілевська зазначила:
«Сьогодні ми звернули увагу на архаїчну казку, щоб згадати наших предків, почерпнути в них мудрості заради життя. Досить важко подолати гнів, який зараз знаходиться в одній палітрі з болем. Як навчитися жити з цим і приборкати злість, яку легалізовуємо? Відповіді ми шукали в архаїчній міфології, де дракон зображений як змій, що з’єднує небо й землю. Можливо, саме цей герой у казці допоможе вибудувати місток, яким нам зараз необхідно пройти заради життя».
Галина Гандзілевська розповіла про образ дракона – найдавніший символ, який можна побачити майже у всіх міфологіях. Він символізує таїну життя, у ньому переплетені світло і темрява, добро і зло, зцілення й отрута, життя і смерть, вічне і плинне. Дракон одночасно і благородний, і небезпечний, хранитель і руйнівник. З однієї сторони, це жіноча сила, вода, дощ, з іншої – чоловіча сила, вогонь. Дракон символізує єдність чотирьох стихій, її гармонію, баланс, стійкість, опір – все те, чого ми так потребуємо сьогодні.
Участь у вебсемінарі також взяла психологиня Олена Ратінська. Вона закцентувала увагу на техніці й методиці організації написання архаїчної казки з інтерактивними елементами. Спікерка додала: така казка спрямована на те, щоб діти, ідентифікуючись із героєм, змогли символічно проживати різні почуття.
«Під час казки ми ставимо питання дітям й намагаємося запросити їх до взаємодії. У першій частині діти можуть ділитися почуттями суму, втрати, злості, розповідати свої історії. Тут будьте дуже уважними, щоб ці історії не підсилювали почуття дітей ще більше. Ваше завдання – слухати і структурувати розповіді»,
За словами пані Олени, у другій частині казки потрібно працювати зі злістю, тому завдання вчителів – регулювати її. Варто пропонувати дітям, що робити, керувати послідовністю. Це дуже важливо.
До слова, за цим покликанням можна переглянути третій вебсемінар Галини Гандзілевської й Олени Ратінської «Створення казки у групі: вправа для вчителя та батьків».
Читайте також: