Академія української преси спільно з Національним університетом «Острозька академія» реалізовують волонтерський проєкт з протидії дезінформації, підтримки психологічної та фізичної безпеки.
У рамках проекту 1 квітня відбувся вебсемінар «Створення казки у групі: вправа для вчителя та батьків». Учасники продемонстрували вправу зі створення групової казки, яку можуть використовувати вчителі й батьки в роботі з дітьми.
Докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки НаУОА, гарантка освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» Галина Гандзілевська зазначила:
«Казку можна малювати, писати за допомогою метафоричних карт, іграшок. Спільна казка в групі не лише об’єднує, але й допомагає кожному учаснику вводити нових героїв, знаходити різні стратегії і погляди вирішення однієї проблеми. Віра в добро, написання казок, може стати ресурсом нашої психологічної стійкості».
Галина Гандзілевська розповіла про структуру казки: починає оповідач, тобто вчитель, або один із батьків. Є ролі головної героїні, того, хто створює перешкоди, і хто допомагатиме їх долати, а також чарівника. Кожен з учасників поступово доєднується до створення казки.
Участь у вебсемінарі також взяли психологиня Олена Ратінська і студенти Острозької академії.
Олена Ратінська закцентувала увагу на техніці й методиці організації написання спільної казки в групі. Вона додала, що групова казка у класі може бути тривалою, але це допоможе дітям генерувати складнощі, ресурси для їх подолання, тобто стимулювати й відновлювати себе.
«Ваші діти будуть показувати, що з ними відбувається, як вони мислять, чи перебувають у відчаї, чи ще мають надію. Слухайте, що говорять діти у класі, корегуйте їхні думки, допомагайте шукати ресурси. Так можна створити і діагностичну, і терапевтичну групову казку»,
До слова, за цим покликанням можна переглянути другий вебсемінар Галини Гандзілевської й Олени Ратінської «Стійкість віри: відповіді на запитання дітей про війну».
Коментар:
Андрій КОВАЛЕНКО, виконавчий директор Академії української преси
- Під час війни кожен намагається наблизити перемогу тими способами й засобами, якими володіє. Водночас розуміємо, що найскладніше – не виснажитись, зосередившись на тому, що робиш. Ми започаткували проєкт із психологічної підтримки для вчителів, усвідомлюючи, що дорослі й діти – найвразливіша категорія під час війни. Діти ставлять запитання, потребують уваги, слухають розмови, переглядають соцмережі, переживають, як і дорослі. Важливо спрямувати енергію в правильне русло, заспокоїти, налаштувати на позитив, підтримати й продемонструвати розуміння.
Тому Академія української преси спільно з Острозькою академією щоп‘ятниці проводять вебсемінари з психологічної підтримки дітей: методологія організації ігор, залучення до розповіді казок. Плануємо провести семінар про те, як нашвидкуруч малювати комікси. Такі вправи розраховані на вчителів і вихователів, які працюють із дітьми, але їх легко можуть повторити й батьки. Дехто з тих, хто переглядав наші відео написав, що сказане допомагає заспокоїтися й дорослим. Ми вважаємо це успіхом.
Читайте також: