Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Про дискримінацію та боротьбу з нею розповіла Марія Цип’ящук

23 листопада 2021 р.

У Національному університеті «Острозька академія» 23 листопада відбувся семінар для тьюторів у рамках Школи освітніх інновацій. Лекторка Марія Цип’ящук – викладачка кафедри теорії та історії держави і права НаУОА, тренерка з прав людини та виборчих прав, адвокатеса, правозахисниця. Тема – «Чому про дискримінацію варто говорити постійно?».

«Сьогодні наше заняття присвячене протидії дискримінації, загалом захисту прав людини, формуванню безпечного освітнього середовища. Це дуже актуально для того, щоб університет функціонував як простір поваги до прав людини»,

звернулася зі вступним словом проректор з навчально-виховної роботи, професор Руслана Каламаж.

Під час лекції Марія Цип’ящук розповіла про поняття дискримінації, роз'яснила відмінності між поняттями сексуальних домагань та сексуального насильства, а також навела приклади кейсів, актуальних саме для освітнього середовища..

«Дискримінація часто породжується із наших уявлень, упереджень, які виникають із стереотипів. Проте, через брак знань, люди іноді називають дискримінацією те, що нею не є, і - навпаки - не вміють розпізнати її там, де дискримінація трапляється. Насамперед треба розуміти, що дискримінація призводить до обмеження чи порушення законних прав та інтересів і виникає з нерівного ставлення до людей, які знаходяться в однакових умовах (наприклад, кандидати на вакансію, учні або студенти в закладі освіти, потенційні орендарі житла тощо)»,

зазначила Марія Цип’ящук.

Вона додала, що це така небажана поведінка щодо людини чи групи людей, яка зумовлена певною ознакою, наприклад, станом здоров'я, расовим походженням, мовою, релігійними чи іншими переконаннями. Цей перелік ніколи не є вичерпним.

«Водночас, така ознака повинна бути сталою. Скажімо, якщо затриманому просто захотілося з'їсти безглютенову страву, а в меню установи її немає - то тут не можна говорити про дискримінацію. Натомість, якщо вживання певної їжі протипоказане за станом здоров'я, наприклад, цукор під час захворювання на діабет; продукти, що містять алергени для людини, яка страждає на алергію; або людина не може вживати м'ясо (чи певний його вид) через релігійні переконання - тоді існує обов'язок забезпечити харчування, яке на завдаватиме шкоди здоров'ю чи іншим правам. Відсутність такого забезпечення може призвести до дискримінації»,

сказала пані Марія.

Під час зустрічі спікерка надала поради, як працювати зі студентами у сфері протидії дискримінації та сексуальним домаганням, нагадала які документи та процедури діють в університеті щодо розгляду даних питань. Тьютори мали можливість поспілкуватися інтерактивно, поставити уточнюючі запитання та отримали від спікерки презентацію з зазначенням цілої низки покликань на інформаційні просвітницькі джерела з розглянутих проблем.