Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Про корупцію в ЗВО та механізми боротьби з нею розповів Богдан Михальчук

17 листопада 2021 р.

Онлайн-зустріч із уповноваженим з антикорупційної діяльності в Національному університеті «Острозька академія» Богданом Михальчуком відбулася 17 листопада. Захід організував Острозький осередок ЛС АПУ.

Під час лекції спікер розповів про загальне питання корупції в різних ЗВО, актуальні антикорупційні політики у вищій освіті, інструменти для боротьби з корупцією та роль студентів у запобіганні хабарництву.

«Університет – це така потужна інституція, яка має не лише освітній напрям викладання, здобуття знань, а й багато інших напрямків (тендери, оренда, декларування, моніторинги, державне майно тощо). Кожен із цих напрямів має чимало корупційних ризиків, які можуть бути негативними і для університету, і для студентів, викладачів. Усі ми, мабуть, знаємо, що таке корупція. Корупція – це використання службовою особою своїх повноважень із метою отримання неправомірної вигоди. Це може бути навіть обіцянка, пропозиція або їх прийняття»,

сказав Богдан Михальчук.

Богдан Михальчук, як уповноважений з антикорупційної діяльності, здійснює моніторинг, розмови з викладачами, допомагає декларантам (ректор, проректори) заповнювати декларацію, яку за вимогою закону потрібно подати вчасно до певного дедлайну, передивляється договори, оренди, тендери тощо. Також спікер розповідає про механізми реагування на корупцію. Одним із таких є Інститут викривачів. Цей термін прописаний в ЗУ «Про запобігання корупції». 

«Кожен із нас може стати викривачем якогось корупційного правопорушення. Закон Вас захищатиме. Перший критерій такий: якщо викривач володіє інформацією про можливі факти підтвердження корупційного правопорушення, то може впевнено писати на пошту чи телефонувати. Другий – це достовірність інформації. Третій критерій це те, що інформація повинна бути отримана під час трудової, професійної, господарської, наукової та навчальної діяльності. Якщо ці 3 критерії є, то можна звертатися. Коли є великі ризики або правопорушення, то буде ініціюватися внутрішнє розслідування в університеті»,

додає Богдан Михальчук.

Спікер наголошує на важливій ролі студентів у запобіганні корупції.

«Є 2 суб’єкти: той, хто ініціює корупцію, і той, хто її приймає залежно від ситуації. Якщо студенти формуватимуть певний простір, що базується на цінностях прозорості, відкритості, нетолерування корупції, то й корупційні ризики будуть менші. Тобто роль студентів у запобіганні корупції основна, як і викладачів й адміністрації теж. Тільки у співпраці, тільки разом запобігання хабарництву буде ефективним»,

підсумував Богдан Михальчук.

Наприкінці зустрічі студенти долучилися до активної дискусії щодо визначення найбільш вразливих до корупції напрямів у ЗВО. Ними стали зокрема поселення в гуртожитки, вступ на 1 курс, робота зі студентами заочного відділення й тими, хто вчиться на індивідуальному плані, отримання кращих результатів у навчанні тощо.

За цим покликанням можна дізнатися про антикорупційну діяльність Острозької академії: https://www.oa.edu.ua/ua/info/anti-koruptsiya-nauoa/