Нещодавно Національний університет «Острозька академія» спільно з Волинською бізнес-школою провели онлайн-захід – панельну дискусію «Бізнес в умовах пандемії: "продавати" чи "наступати"?». Захід відбувся в рамках Днів науки НаУОА 2021. Упродовж зустрічі було висвітлено та обговорено наслідки карантину для підприємців та виклики, з якими стикається бізнес у сучасних умовах.
Серед спікерів заходу - бізнесмен, директор Волинської бізнес-школи Олексій Губанов; доцент, кандидат економічних наук, директор Тернопільської бізнес-школи Олег Луцишин; співзасновниця і СЕО туристичної компанії «Моя Європа» Віта Загрива; доцентка кафедри фінансів НаУОА Юлія Шулик; бізнесмен Володимир Дзьобак. Модерував захід проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук.
«Однією із визначних подій Національного університету «Острозька академія» за цей рік є те, що ми розпочали співпрацю з Волинською бізнес-школою. Відповідно, в рамках Днів науки є дуже доречним та вдалим пропозиція щодо проведення цього заходу. Сподіваємося, що це буде традиційна панельна дискусія ВБС»,
Учасники панельної дискусії розповідали свої погляди щодо трансформації бізнесу в умовах пандемії, а також пропонували шляхи вирішення актуальних проблем, яких зазнали українські підприємці. Бізнесмен, директор Волинської бізнес-школи Олексій Губанов стверджував, що вітчизняна економіка та бізнес ще не відчули повністю наслідків пандемії.
«Перша моя теза стосується того, що економіка та бізнес повільніше реагують на зміни, що відбуваються, тому в довготривалій перспективі найгірші наслідки ще треба буде пережити. Прикрим фактом є те, що український місцевий бізнес позбавлений державної підтримки на противагу європейським практикам. Однак, наші підприємці навчилися бути самостійнішими та стійкішими до змін. Друга теза є порадою: для підтримки та розвитку бізнесу в сучасних умовах, його необхідно переводити в інтернет-площину. Єдине, що справді працюватиме стабільно – результати діяльності онлайн»,
Доцент, кандидат економічних наук, директор Тернопільської бізнес-школи Олег Луцишин презентував статистичні дані, згідно з якими за період пандемії в п’ять разів зменшилися обіги кафе та ресторанів, в три рази впала вартість оренди нерухомості, кількість поїздок на таксі впала приблизно на 30%, кількість нових вакансій зменшилася в два рази. А 64% компаній заявили про зменшення доходів через Covid-19 і тільки 5% повідомили про їх зростання. Упродовж своєї доповіді пан Олег розкрив питання важливості клієнтоорієнтованості бізнесу.
«Цитуючи Іцхака Калдерона Адізеса: "Ваш бізнес – це Ваша дитина". Якщо у дитини проблеми – ми ніколи не відвертаємось від неї, ми робимо усе можливе, щоб вона їх подолала. Якщо хочете досягати успіху – створюйте та збільшуйте цінності. Пам'ятайте, споживач – серцевина будь-якої бізнес-моделі, ціннісна пропозиція – причина, чому люди надають перевагу саме вам. Потрібно інвестувати в команду, потрібно формувати круте оточення не відступатися від певних принципів. Та не забувайте формувати резерви – це подушка для бізнесу. Тому зміни – це виклик, з якими не варто боротись, їх потрібно приймати та перетворювати на переваги. Шукайте свої переваги, відгукуйтесь на потреби своїх клієнтів, провадьте зміни та змінюйтесь разом зі своїми стейкхолдерами»,
Своєю чергою бізнесмен Володимир Дзьобак висловив такі тези:
«Оскільки ми не знаємо, коли буде дно і яке це дно буде, то ми можемо сказати лише одне: нестабільність стає нашою стабільністю. Немає часу на довершеність! Ми повинні починати працювати з новим інструментарієм. Бізнес повинен мати свистки! Додаткові послуги, які повинен надати користувачу. Адже виграє той, хто швидко вступає у гру».
Представниця сфери туристичного бізнесу, учасниця дискусії Віта Загрива поділилася успішними кейсами, завдяки яким її компанії вдалося в умовах карану розвинутися та розширитися.
«Час пандемії пішов нам на користь. Наш штат менеджерів та кількість клієнтів розширилися. За цей період ми постійно розвивалися, навчалися, осягали нові туристичні горизонти. Завдяки сміливості та ризику нам вдалося сформувати високий рівень довіри клієнта до наших послуг. На власному прикладі ми показували те, що подорожувати можна, попри ковід та його безтермінове існування. Життя триває і ми маємо адаптуватися та пристосуватися до тих умов, що є в світі. Окрім цього, ми постійно намагалися підтримувати своїх клієнтів та надавати їм лише правдиву інформацію щодо туризму в різних країнах світу»,