Чим цікавий алгоритм дистанційного навчання в Острозькій академії
Із початком оголошення карантину в Україні в зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції перед закладами освіти постало завдання, як ефективно організувати процес дистанційного навчання. Адміністрація Національного університету «Острозька академія» відразу розробила алгоритм дій на цей період.
Як розповів проректор з науково-педагогічної роботи, професор Дмитро Шевчук, дистанційне навчання в Острозькій академії розпочалося з 16 березня. Для цього був складений відповідний розклад, розроблено та поширено серед студентів і викладачів інструкції про використання інструментів для онлайн-навчання. Зараз відбуваються переважно лекції, хоча вивчення іноземних мов проводяться також у формі практичних занять.
Ключовий інструмент для дистанційних занять у Острозькій академії — це Google Meet, який дає можливість організовувати онлайн-зустрічі групи людей в реальному часі. Але лише цим не обмежуються, оскільки викладачі, на власний розсуд, можуть використовувати й інші ресурси, які відповідають специфіці навчальної дисципліни.
«У нашому університеті дистанційне навчання відбувається цілком ефективно й без технічних проблем. Кожного дня я спілкуюся з викладачами та деканами, ми ділимося враженнями. Відвідую також окремі заняття, щоб подивитися, як відбуваються лекції чи семінари. Студенти надзвичайно активні. Наприклад, на своїх заняттях бачу навіть тих, які не дуже відповідально відвідували пари офлайн. Значною перевагою є те, що всі викладачі і студенти мають корпоративні електронні скриньки, за допомогою яких у нас відбувається постійна комунікація щодо навчального процесу», — зауважив Дмитро Шевчук.
Однак викладачі наголошують на тому, що жодний технічний засіб не замінить живого спілкування зі студентами під час занять, хоча в теперішніх непростих умовах карантину — це найоптимальніший варіант навчання.
«Скажу чесно, мені непросто працювати онлайн. Відсутність тілесної присутності й можливості відчувати, бачити авдиторію — головний для мене виклик. Звісно, що ми вмикаємось часто для дискусій, перегляду відео й презентацій, але цього замало. Переконався, що живий контакт для мене принциповий. Можливо, це доказ того, що ми справді живі, тілесні істоти. Незважаючи на ці виклики, онлайн-навчання є хорошою нагодою для альтернативного методу «научання», перевіркою себе й інших щодо самодисципліни, відповідальності й довіри. Якщо це тимчасовий експеримент, то він цілком прийнятний. Якщо ж постійний процес, то для мене ближчим є інший вид навчання — офлайн, де я поруч із людьми», — зазначив декан гуманітарного факультету, доцент кафедри культурології та філософії Максим Карповець.
«Перевагою є те, що студент може ніжитися в ліжку та пити каву на занятті. У піжамі! Утім, ми мало рухаємося та відволікаємося під час такого навчання. Іноді вдома буває важко сконцентруватися. Для мене став новинкою інструмент Google Meet. Раніше я спілкувалася лише за допомогою Skype-зв’язку. Радує те, що дистанційне навчання — це тимчасово. Насправді, дуже хочеться до Острозької академії, щоб побачитися з друзями і викладачами», — поділилася враженнями студентка освітньо-професійної програми «Журналістика» Єлизавета Несен.