У Національному університеті «Острозька академія» 16 вересня відбулася лекція на тему: «Організація освітнього процесу НаУОА». Спікерками зустрічі стали проректорка з навчально-виховної роботи, докторка психологічних наук, професорка Руслана Каламаж, помічниця ректора зі стратегічного розвитку та забезпечення якості освіти, кандидатка економічних наук, доцентка Юлія Шулик та психологиня Вікторія Кондратюк.
На лекції лекторки презентували положення про організацію освітнього процесу в університеті, графік освітнього процесу, 2-х семестрове навчання, канікули, практики, тижні самопідготовки, розклад. А також про навчальне навантаження, яке включає: лекції, практичні, лабораторні та семінарські заняття, практичну підготовку, консультації, виконання курсових робіт (проєктів), самостійну роботу, написання і захист кваліфікаційної роботи, сертифікатні програми, контрольні заходи та оцінювання тощо.
«В Острозькій академії велику увагу приділяють політиці забезпечення якості освіти. Одним із важливих компонентів цієї політики є сприяння студентам в оволодінні ними загальною компетенцією — вмінням вчитися. Для нас важливо, щоб з перших днів перебування в університеті першокурсники зрозуміли у чому особливість організації освітнього процесу в університеті, чим навчання відрізняється від шкільної системи, яка роль у цьому власної самостійності та відповідальності за результати навчання, що таке академічна доброчесність, і якими є базові цінності «Острозької академії». Для нас важливо, щоб студенти формувалися як успішні особистості, які володіють сучасними компетентностями, умінням організовувати свій час, концентрувати увагу, володіти навчальними стратегіями, протистояти стресу тощо. Тому на цьому занятті було презентовано можливості, які надає студентам університет, щоб допомогти адаптуватися, навчитися вчитися і розвиватися як успішним особистостям» — розповіла Руслана Каламаж.
Першокурсники дізналися про обов’язкові та вибіркові дисципліни, про освітні вимоги, які виконуються в університеті, та про предмети, які допоможуть сформувати навички. Розділ обов’язкових навчальних дисциплін містить три цикли: загальної підготовки; професійної підготовки; практичної підготовки. Вибіркова частина навчального плану складається з циклу загальної підготовки та професійної підготовки.
Також студентам розповіли про концепцію вивчення англійської мови. Студенти поділяються по групах на рівень вивчення англійської мови, завдяки чому, по завершенню бакалаврату всі студенти отримають рівень В2. Студенти факультетів факультетів романо-германських мов та міжнародних відносин мають дещо іншу програму і отримають рівень С2.
«Мета зустрічі — надати розуміння студентам першокурсникам про особливості організації освітнього процесу в НаУОА. Університетська освіта — це нові виклики для студентів. Тому нашим завданням було пояснити як проходить навчання, оцінювання результатів навчання, яка роль студентів в підтримці якості освіти та дотриманні академічної доброчесності. Важливими були поради про початок вивчення предмету. Сподіваємося, це полегшить адаптацію студентів та покращить комфорт як в перші дні навчання, так і при здачі першої сесії» — розповіла Юлія Шулик.
Також студентам розповіли про психологічну службу НаУОА, до якої можна звернутися за психологічною допомогою.
«Сьогодні я мала можливість познайомитись ближче з першокурсниками і запросити їх до співпраці. Важливо було представити основні завдання психологічної служби НаУОА і трішки «зламати» їхні стереотипи відносно контакту із психологом. Особливий інтерес серед студентів розбудила пропозиція щодо серії семінарів, яка носить назву «Фітнес для мозку». На цих зустрічах студенти матимуть можливість краще познайомитись із специфікою праці головного м’яза і його можливостями» — додала практична психологиня університету Вікторія Кондратюк.
Також першокурсники ознайомилися із основними засадами «Кодексу академічної доброчесності», зокрема — це повага до людської гідності, прав людини, недискримінації та рівності учасників освітнього процесу, чесність, законність, відповідальність, компетентність і професіоналізм, справедливість, довіра, прозорість та інформаційна відкритість, повага й партнерство.
По завершенню лекції першокурсники отримали поради, як успішно оволодіти навчальним курсом та з чого розпочинати, як ставити власні цілі, планувати час, розставляти пріоритети, долати прокрастинацію та інше.