У Національному університеті «Острозька академія» в рамках навчально-методичного центру «Школа освітніх інновацій» 7 вересня відбулося друге заняття викладачів на тему «Резилієнс в освіті: шпаргалка ресурсного тьютора» за програмою навчального модуля «Тьюторство та педагогічна майстерність», яким координує професорка Руслана Каламаж. Спікерка онлайн-зустрічі — докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки Галина Гандзілевська. Модерувала захід кандидатка філологічних наук, доцентка Юлія Маслова.
«Вітаю всіх з початком життя оффлайн. Не знаю як ви, але я дуже виснажена від такого довготривалого карантину. Адже він застав всіх нас зненацька. Психологи відзначають, що у сучасних карантинних умовах, коли різко втратився зв’язок із зовнішнім світом, людині довелось надіятися тільки на саму себе та опиратися на своїх близьких, які теж опинилися в стресовій ситуації. А тому для пристосування до таких змін потрібно було використати багато ресурсів. Можливо, навіть, втричі більше ніж зазвичай. Хороша новина в тому, що ці ресурси можна відновити» — розповіла Галина Гандзілевська.
Упродовж заняття Галина Гандзілевська розповіла по те, що таке карантинне вигорання та резилієнс, як екологічно виходити із зони комфорту, як розпізнавати та визначати життєве виснаження, як відновлювати і розвивати свої психологічні ресурси «тут і тепер».
Резилієнс згідно до визначення сучасних науковців – це не лише здатність людини амортизувати, «пом’якшити», вплив надзвичайних ситуацій, а й динамічний, безперервний процес відновлення, розвитку нових сил та можливостей, що дуже важливо для учасників освітнього процесу Для того, аби сформувати життєву стійкість потрібно пізнати і навчитись використовувати свої психологічні ресурси, збалансувати енергетичні витрати у різних сферах життєдіяльності.
Карантин, як вихід із зони комфорту, супроводжується тривожністю та страхом. Якщо людина іде за інтересом, здобуває нові навички – це допомагає перейти їй в зону пізнання, рухатись вперед. Пані Галина стверджує, що зі страхом потрібно зустрітися і подружитися, його задача – допомагати. Долаючи зону страху, через пізнання, людина досягає зони росту, в якій втілюються мрії.
«Мрія — це крила, які є в усіх людей, це ресурс людського розвитку. Якщо поєднати наші почуття, емоції, інтуїцію із нашим раціональним мисленням, тоді можна досягнути бажаного майбутнього» — зазначила Галина Гандзілевська.
Також, впродовж лекції було проведено декілька діагностик та вправ, які можна буде тьюторам запропонувати й для студентів.
«Ми всі самовдосконалюємося, навчаємося, з’являється певна психологічна стійкість. Тому потрібно розумітися в основних аспектах резилієнсу. Лекція дуже змістовна, інтерактивна, з індивідуальним підходом, за це дякую Галині Гандзілевській. Тому приєднуйтеся до нас щопонеділка, наступний тематичний модуль на тему: «Цифрова грамотність». Адже навчатися разом це велика сила» — підсумувала модераторка зустрічі Юлія Маслова.