Розпочався проєкт «Відкритий університет Острозької академії» — публічні науково-популярні онлайн-лекції для широкої аудиторії.
«Відкритий університет Острозької академії постав цілком закономірно. Коли ми організували онлайн-навчання для наших студентів з початком карантину, то почало звертатися чимало людей із проханням долучитися до лекцій, які читають викладачі Острозької академії. Відтак, я вирішив, що найкраще — це організувати цикл публічних науково-популярних лекцій за допомогою додатка Google Meet, які б були присвячені актуальним і цікавим темам для широкого загалу. Викладачі Острозької академії відгукнулися на цю ідею, запропонували теми лекцій. Ми вже маємо план занять на весь період. Карантин — це випробовування для багатьох з нас, адже існує вимога постійно залишатися вдома, відмовитися від звичних справ, вигадувати, чим себе зайняти. Але й це час для розвитку. Саме на цьому аспекті карантину ми зосередилися, коли обговорювали формат Відкритого університету Острозької академії», — зауважив проректор з науково-педагогічної роботи, професор Дмитро Шевчук.
Першу лекцію «ПереЖИТИ карантин: місія можлива» прочитала докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки Національного університету «Острозька академія» Галина Гандзілевська.
Лекторка запропонувала подивитися на карантин якщо не з позитивної, то з конструктивної точки зору, адже це період не тільки виходу із нашої «зони комфорту», а й водночас — процес мобілізації ресурсів для подальшої реалізації життєвої місії кожного з нас.
«Нам усім дуже важливо саме зараз перетворити запитання «ЧОМУ?» на запитання «ДЛЯ ЧОГО?» і отримати на нього відповідь. Відтак, учасники лекції могли дізнатись, яким чином те, що ми зараз переживаємо, може сприяти руху до «зони росту» у напрямку своєї мети. Саме життєва мета всюди розставляє пріоритети, усе наповнює смислом. Важливо продовжувати далі займатись СВОЄЮ справою, бути корисним у ситуації сьогодення, творчо пристосувавшись до неї. Адже переЖИТИ, означає, що ми продовжимо жити, при цьому навчаючись чогось нового», — зазначила Галина Гандзілевська.
Психологиня також дала поради, звідки черпати ресурси, щоб пережити таку непросту ситуацію: «Один із секретів — це дозволити... При чому дозволити не кому-небудь, а собі. Отож, дозвольте собі йти за покликанням, продовжувати займатись діяльністю, яка приносить задоволення, модифікуючи, творчо пристосовуючи її до реалій. Адже покликання — це, передусім, внутрішня енергія, яка просуває нас до поставленої життєвої мети. Звичайно, онлайн-формат надає широкий спектр можливостей для досягнень (праці, навчання), навіть для якісного спілкування. Однак для балансу життєдіяльності, який власне унеможливлює виснаження, важливо витрачати енергію й на інші життєві сфери активності».
Учасники лекції за допомогою певних вправ змогли отримати своє персональне «Колесо балансу», а разом з ним і розуміння, якій саме сфері свого життя потрібно приділити більше уваги. Крім цього, Галина Гандзілевська наголосила на тому, як ми можемо допомогти нашій родині, близьким, підтримати їх в період карантину.
«Це найкраще продемонструвати на прикладі функції такого психологічного механізму захисту, як «злиття». На сьогодні ми справді потребуємо короткочасного «злиття» з іншими людьми, особливо з близькими. Адже це дає нам відчуття безпеки й тепла, насичує енергією. Разом з тим, дуже важливо зберегти здатність визначати, на який саме час ми залишаємося у контакті — бо варто поважати як свої кордони, так і кордони інших. Думаю, це — один із кроків до формування психологічного імунітету, який зараз нам також дуже необхідний. Окрім того, мабуть варто, за прикладом наших учасників лекції, шукати маленькі радощі, які можуть нас наситити позитивною енергією. Запах кави приносить вам задоволення і теплі спогади? Що ж, не можемо завітати до улюбленої кав’ярні, але можемо себе побалувати напоєм, приготованим у домашніх умовах...», — розповіла Галина Гандзілевська.