Революція, якій не запобігти, зміни, яких не уникнути, крах застарілої системи, якого варто очікувати — те, що ми називаємо «лавиною», яка зруйнує усталені підходи та уявлення щодо ролі та місії університету. Можливі варіанти реформування університету обговорювали в Острозькій академії в рамках дискусії «Місія сучасного університету» 27 квітня.
Вчитися експериментуючи, ніколи не зупинятись на досягнутому, шукати інноваційні підходи для подальшого вектору розвитку, експериментувати, аби розвиватись, діяти, орієнтуючись на темпи розвитку глобального світу — це те, що лежить в основі підприємницького університету.
«Ідея підприємницького університету полягає в тому, що не можна вибудувати одну форму і завжди її дотримуватись, необхідно експериментувати з внутрішньою організацією, формами навчання, науковими проектами для того, щоб відповідати плинним умовам сучасності..»,
«Брати на себе відповідальність — це те, чого має вчити підприємницький університет студентів. Насправді, нікого не цікавить, чи знаєте ви про теорему Піфагора, чи те, що ви можете продекламувати всі твори Шевченка. Це не актуально. Країні потрібні справжні лідери, які володітимуть „soft skills“, а не „hard skills“, тобто комунікативні та управлінські навички важливіші, аніж технічні..»,
Важливим є й те, що підприємницький університет прагне уникати як державного регулювання, так і стандартизації, беручи на себе сміливість показувати свою унікальність. Фактично ВНЗ отримає змогу повністю розпоряджатись своїми коштами, що сприятиме створенню платформи для реалізації актуальних проектів, в яких університет вбачатиме користь як для просування студентських ініціатив, так і для власного розвитку.
«Підприємницький університет створюється для бізнесу. Але ж ми боїмося комерціалізації, грошей. Як казав один філософ: „Нема цінності — нема вартості, нема вартості — нема цінності“. Університети не створюють цінності, тому бізнес у них не вкладає, звідси і недостатнє фінансування ВНЗ. Потрібно розуміти, що бізнес — частина освітнього процесу..»,
Важливо також розуміти і те, що університети мають сприймати студентів не як своїх клієнтів, а як продукт своєї діяльності. Це потрібно для того, щоб згодом, закінчивши цей ВНЗ, студент виходив з нього сформованою особистістю з набутими в процесі навчання «soft skills», з вмінням працювати, вчитись та адаптовуватись до робочих реалій. Потрібно ліквідувати прірву, яка полягає в тому, яких спеціалістів випускають університети і чого насправді потребує ринок.
«Підприємницький університет має виховувати підприємливих студентів, які мають конкретні цілі. А місія університету має складатись з місій студентів і місій викладачів..»,
Зрозуміло, що реформування університету під ідеали підприємницького має і певні ризики. Вони здебільшого пов’язані з утвердженням цієї системи в українських реаліях. Проте, якщо не змінюватись, якщо не приймати виклики глобального світу, то ні про який розвиток мова не йтиме. Для того, щоб досягнути значимих результатів необхідно, перш за все, бути готовим до змін.