Про це розповідав спудеям Острозької академії 25 лютого професор факультету Artes Liberales Варшавського університету, Президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд дослідження освітньої політики» Тарас Фініков.
У будь-якій сфері товарів завжди є бренд, який задає тенденцію іншим підприємцям та слугує своєрідним прикладом якісного показника. Чи можна визначити такий бренд у сфері освітніх послуг? Член колегії Міністерства освіти і науки Тарас Фініков переконаний, що в європейському напрямі варто виокремити дві найістотніші траєкторії: британська (Оксфорд, Кембрідж) та варшавська (Познанський, Варшавський, Ягелонський університети). Проте рівень вищої освіти все ж варто визначати не за провідними вишами країни, а за середньостатистичними.
"Ми маємо звертати увагу не на показники роботи університету імені Шевченка у Києві, Франка — у Львові, Каразіна — у Харкові. Треба дивитися на університети Кіровограду, Черкас, Ужгороду, Одеси — саме вони дають оцінку загальної картини",
Чим же відрізняється загальна картина української освіти від європейської? Справа у студентоцентричній моделі. Вона забезпечує чисельні повноваження саме студентів університету, яким надаються освітні послуги. Простіше кажучи, університет — для студента, а не студент — для університету. До переліку інструментів інноваційного навчання варто включити заохочення соціальної активності, наукової роботи, стимулювання академактивності. Тарас Фініков запевняє, що вища освіта має навчити студента аналізувати, критично мислити, приймати рішення, працювати в трансдисциплінарній команді.
Новий закон "Про освіту" 2015-го року зробив перші кроки на шляху до студентоцентричної моделі вищої школив Україні, надавши студентам змогу обирати чверть предметів для вивчення. Та представник польського університету переконує, що в нашій країні відсутня ресурсна підтримка нововведення.
" Декларовано, проте не гарантовано",
Світова практика переконує, що надважливою задачею є не лише передати знання, а й розвити навички та мотивувати студента до ефективного навчання.
" Ми не можемо говорити лише про те, якого випускника чекає Україна, ми маємо думати про те, якого випускника чекає Європа",