Представник управління з питань демократичного врядування Ради Європи Демір Хакан 7 липня відвідав Національний університет «Острозька академія».
Гість зустрівся з ректором вишу, професором Ігорем Пасічником, доктором філологічних наук, доцентом, директором Центру юдаїки при НаУОА Дмитром Цоліним, кандидатом філософських наук, старшим викладачем, керівником Інформаційного центру ЄС при НаУОА Максимом Карповцем та кандидатом історичних наук, директором Музею історії Острозької академії Анастасією Хеленюк.
Під час зустрічі вони розповіли Деміру Хакану про історію та сучасне життя Острозької академії, її засновників та випускників: князя Василя-Костянтина Острозького, першого ректора Острозької академії — Герасима Смотрицького, автора «Граматики слов’янської», письменника Мелетія Смотрицького, гетьмана війська Запорізького Петра Конашевича-Сагайдачного, друкаря Івана Федорова та ін. Також вони обговорили питання збереження історичної пам’яті України, у якій Острозька академія і Острог XVI-XVII стст. займають особливе місце, та роль громад Острога у розвитку міжетнічних взаємин. Крім цього, гість відвідав екскурсію Острозькою академією.
«У XVI-XVII століттях в Острозі проживали різні етнічні групи. Вони досить активно взаємодіяли у різних напрямах. У наш час така взаємодія особливо актуальна. Нам потрібно навчити молоде покоління чути голос кожного. Процес культурного різноманіття розпочинається з визнання важливості не лише всієї групи, а й навіть одного її представника»,
За словами Максима Карповця, приїзд Деміра Хакана до університету надзвичайно важливий, радує також, що для преставників ЄС на часі — питання взаємодії громадських спільнот та збереження історичної пам’яті в таких містах, як Острог.
«Проблема спільного консенсусу у часи різних інтерпретацій, версій історії та культури є наріжною як для європейських країн, так і для українських містечок. У цьому сенсі Острог та університет є зрізом непростих взаємин, що сьогодні складаються у перспективну співпрацю на основі культурної толератності та економічної взаємовигоди. Відповідно, університет може бути потужною платформою для обговорення ключових проблем, починаючи від національних меншин і закінчуючи питанням збереження історичних пам’яток»,