У Національному університеті «Острозька академія» 22 вересня відбулися школи куратора та педагогічної майстерності. Першу лекцію із цьогорічного циклу заходів прочитав ректор університету Ігор Пасічник. Темою його виступу були поради та рекомендації молодим викладачам щодо ефективної педагогічної діяльності.
«Я все одно готуюся до кожної лекції, до кожної практичної. Переглядаю чимало журналів. Коли йду читати лекцію, я беру все те, що в мене вже є, і обов’язково додаю щось нове... Або ти не поважаєш студентів і розповідаєш їм що-небудь — відпрацьовуєш і знаєш, що в кінці місяця отримаєш зарплату, або, поважаючи студента, ти ніколи не ввійдеш до аудиторії без підготовки до цього, конкретного заняття»,
Крім різних методик викладання, Ігор Пасічник розповідав про досвід європейських країн та наголошував на важливості добрих взаємин між студентами та викладачами:
«Що важливіше? Не здатність донести матеріал, а любов. Навчитися любити студента, коли цього немає в тобі, практично неможливо»,
Цьогоріч школи куратора і педагогічної майстерності зазнали реформації, оскільки їх об’єднали в одну. Тому, за словами організатора цього заходу, школа педагогічної майстерності сьогодні — це структура, утворена кураторами та молодими викладачами, які прагнуть до самореалізації та до розвитку своїх педагогічних здібностей. Щороку в університеті проводять близько 7-8 занять, які є обов’язковими для всіх молодих викладачів та кураторів. Випускники цієї школи отримають сертифікат, який підтвердить рівень їх майстерності.
«Кожен викладач і куратор повинен розвивати власні, авторські методики викладання й використовувати нетрадиційні методи навчання, оскільки це допомагає згуртуватися групі, допомагає студентам відчути партнерські зв’язки між собою та викладачем. Тому ми практикуємо не лише лекції й практичні заняття, а й різні ділові ігри, ситуативні кімнати та інші види групової діяльності»,
Учасники школи кажуть, що цей захід корисний і пізнавальний для них завдяки зручному формату та досвіду, яким можуть поділитися старші викладачі:
«Найбільше мені сподобалися поради щодо ефективного структурування заняття. Ігор Демидович підкреслював, що й перші 5 хвилин заняття є абсолютно важливими для того, щоб сконцентрувати увагу студентів, і останні 5 хвилин, де необхідно продукувати квінтесенцію, яка також запам’ятається студентам. Ще мене зацікавила інформація про можливість групової роботи на заняттях, яку, по суті, ми на факультеті романо-германських мов використовуємо, але яку хотілося б також вдосконалювати»,
Викладач-стажист кафедри правосуддя та кримінально-правових дисциплін Інституту права ім. Іоникія Малиновського Марія Матвійчук додає:
«І молоді викладачі, і кандидати наук почерпнуть тут для себе дуже багато. У сьогоднішньому випадку і через те, що першу лекцію прочитав Ігор Демидович, який завжди виступає блискуче, і хочеш — не хочеш, але все одно щось запам’ятається».
«Цей захід дуже корисний для молодих викладачів, оскільки тут досвід передається в неформальному режимі та поєднує теорію з практикою. Це не дуже великий обсяг інформації, але його легко засвоїти та звернути увагу на такі моменти, які варто застосовувати на заняттях. Наприклад, для мене було корисним почути про можливість пристосувати програму лекції до графіку коливання уваги»,
Наприкінці заходу Ігор Пасічник наголосив на п’яти особливостях, які, на його думку, притаманні викладачеві та побажав постійно підвищувати свій професійний рівень:
«Якщо ви щороку оновлюєте свої конспекти, якщо ви знаєте хоча б одну іноземну мову досконало, якщо ви постійно слідкуєте за новинками літератури і публікаціями в Інтернеті, якщо вас цікавить думка студентів і ви систематично проводите анонімне опитування, щоб дізнатися, що про вас думають; і якщо ви справді любите студентів, то можете з гордістю сказати: „Я викладач!“»