Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Виступ найменших учасників сертифікатної програми «Мистецтво самопрезентації»

21.12.2015

Сертифікатна програма «Мистецтво самопрезентації» була відкрита Інститутом практичної психології Національного університету «Острозька академія» для студентів вишу. Проте віднедавна навчитися презентувати себе можуть і діти 3-6 років.

21 грудня найменші учасники сертифікатної програми взяли участь у показі костюмів «Комашки бешкетують», а також продемонстрували свої таланти під час міні-вистави «Різдвяна казка».

Програму для студентів «Мистецтво самопрезентації» відкрили порівняно недавно. Результатом проходження занять стала постановка «Коти», прем’єра якої відбулася 17 червня. Участь у виставі тоді взяли й діти. Саме після цього заходу в Інституті й виникла ідея спробувати працювати з малечею.

«Ми вирішили розпочати заняття навіть із трирічними дітками. Я колись уже працювала з дітьми, щоправда, молодшого шкільного віку: навчаючись у Рівненському педагогічному інституті, я проводила експеримент під керівництвом Ігоря Пасічника. Завдяки цьому мені вдалося з’ясувати, що діти краще працюють і відкривають себе, якщо вони задіяні в інтегрованих групах, тобто в таких, де є діти різного віку. Саме результати цих досліджень і є основою для нашої сертифікатної програми»,

розповідає доцент кафедри психології й педагогіки НаУОА, кандидат психологічних наук, керівник програми «Мистецтво самопрезентації» Галина Гандзілевська.

Організатори сформували групу, до якої входять діти від 3 до 6 років, хоча найменшому учасникові має лише невдовзі виповнитися 3 роки. Записали на сертифікатну програму не тільки маленьких мешканців Острога, а й міст Нетішина та Славути (Хмельницька обл.).

Улітку відбулося 3 пробних заняття, а в жовтні розпочалося повноцінне навчання в межах програми. Уроки проходять двічі на тиждень. Старший викладач кафедри документознавства та інформаційної діяльності Оксана Прасюк навчає діток ораторського мистецтва, студент економічного факультету Тарас Кобетяк — музичного мистецтва, керівник програми Галина Гандзілевська — театрального мистецтва, а викладач кафедри психолого-педагогічних дисциплін Наталя Кулеша проводить заняття з арт-терапії, зокрема, відкриває для учасників програми мистецтво хореографії.

Зазвичай дітям дають можливість виступити на публіці щонайменше через півроку після початку занять, але учасники «Мистецтва самопрезентації» показали себе вже через 2 місяці навчання.

«У квітні студенти-учасники сертифікатної програми „Мистецтво само презентації“ покажуть нову постановку за мотивами твору Ганса Крістіана Андерсена „Дівчинка з сірниками“. Постановка матиме більш психологічне навантаження. От у ній братимуть участь і діти. Ми вирішили, що їм буде варто спробувати себе в акторській діяльності, і краще, якщо це відбудеться спочатку перед батьками»,

каже Галина Гандзілевська.

У першій частині заходу, який відбувся 21 грудня, діти презентували костюм у ретроспективі, оскільки на заняттях із театрального мистецтва пані Галина розповідає їм про історію театру. Наприклад, зараз учасники вивчають західноєвропейський костюм, пізніше — вивчатимуть український. Під час показу маленькі моделі мали презентувати і себе, і костюм. Так, на сцену виходили Жук, Бджола, Сонечко, Коник-Стрибунець тощо. Оскільки в усі часи люди молилися за мир, то перлиною показу став Голуб Миру, який вийшов у кінці, а інші діти імітували його крила.

Друга частина — «Різдвяна казка», героями якої були переважно лісові тварини: Зайчики, Лисички, Котики та інші персонажі розповідали вірші, співали, танцювали.

«Ми спробували підібрати дітям ролі, які допомогли б їм відкритися. Звичайно, сьогодні було багато імпровізації, спонтанності, але все ж дітки вже приміряли на себе ці ролі раніше і змогли відтворити перед глядачами те, що робили на заняттях. Так ми їх поступово готуємо до виступу в квітні, коли вони вже братимуть участь у повноцінній постановці. Крім усього іншого, це їх ще й трішки дисциплінує. Я помітила, що чим менші діти, тим більш вони креативні, спонтанні, менше бояться публіки. Для них це не був стрес — їм це подобалося»,

зауважує Галина Гандзілевська.

За словами пані Галини, відкритість маленьких дітей чим далі, тим більше блокується, а не розвивається, тому чим старші діти, тим складніше їм показати себе справжніх: йдучи до школи, вони повинні виконувати певні правила, стримувати себе в чомусь, і згодом ця стриманість проникає у всі сфери життя дитини.

Організатори заходу також розповіли, що найкраще пояснювати таким маленьким дітям, як себе поводити, як вийти й куди стати під час виступу, через гру. Головна складність роботи з дітками полягає в тому, що вони — непередбачувані, тому потрібно йти «за дитиною», зважати на те, чого хоче вона. Наприклад, показ одягу пройшов під назвою «Комашки бешкетують», і діти самі обирали собі епоху й комаху, яку б хотіли показати. Задля цього на заняттях із театрального мистецтва діткам демонстрували зображення тварин та костюмів різних епох, а студенти, які вивчають дисципліну «Театр як соціокультурний феномен», влаштували малечі показ власних костюмів.

«Сьогоднішній захід був корисним і для батьків: можливо, дитяча відкритість спонукає їх стати самим більш відкритими й непередбачуваними, адже якби ми відчували себе вільними, то, швидше за все, і жили б інакше»,

додає керівник сертифікатної програми «Мистецтво самопрезентації».