Студенти Житомирського державного університету імені Івана Франка побували в Національному університеті «Острозька академія» 9-11 листопада. Разом зі студентами академії гості провели низку тренінгів, майстер-класів та круглий стіл, які були спрямовані на визначення перспектив упровадження академічної мобільності між студентами вишів.
В рамках програми було проведено круглий стіл «Проблеми та перспективи розвитку психології у сучасних ВНЗ». Відкрила захід доцент, завідувач кафедри психолого-педагогічних дисциплін, кандидат психологічних наук Оксана Матласевич. Вона привітала гостей і поділилася думками щодо важливості об’єднання для досягнення спільної мети:
«Я рада вітати всіх, хто хоче здобути якісну освіту. Приємно, що студенти-психологи не бояться вийти із зони комфорту і хочуть розвивати психологію в Україні. Психологія сьогодні досить швидко просувається вперед як наука, має неабиякі і теоретичні, і практичні здобутки».
На думку учасників круглого столу, індивідуальний суспільний розвиток неможливий без обміну думками, досвідом. І наше суспільство вже робить перші кроки назустріч цим ідеям, змінам: цьогоріч у серпні Кабінет Міністрів прийняв постанову «Про академічну мобільність студентів». Опублікували її у вересні, і за такий незначний період ініціативні студенти НаУОА і Житомирського державного університету вже встигли скооперуватися, щоб розпочати практичну реалізацію законопроекту.
Академічна мобільність дає можливість одночасно навчатися і в своєму університеті, і в тому, з яким цей університет завчасно встановив зв’язки. Це, за словами організаторів, сприятиме розширенню професійної свідомості, підготовці кваліфікованих фахівців.
«У наш час університет є сферою послуг. Тому студенти мають стати не просто суб’єктами, а авторами своєї освіти. Прийшов час навчитися працювати в команді. Власними силами ми можемо багато чого досягнути, але разом ми створимо справжнє диво»
У практичній частині круглого столу студенти поділилися на 3 команди, отримавши завдання на папері зобразити своє бачення академічної мобільності та прокоментувати його. Підбиваючи підсумки, студенти визначили головні способи співпраці в майбутньому: проведення спільних конференцій, спільна тематика досліджень і диференціація результатів, встановлення горизонтальних зв’язків (між регіонами), формування адекватного світогляду, руйнування шкідливих стереотипів, інтеграція можливостей.
Одна з організаторів програми, студентка-психолог 4 курсу Острозької академії Вікторія Серб зазначила, що це тільки перші кроки на шляху до чогось глобальнішого.
«Ми починаємо з локального, проте в перспективі можемо досягнути набагато більшого. На наших очах народжуються ідеї, і нам потрібно їх реалізовувати»,