Уже традиційно напередодні Дня української писемності та мови Острозька академія збирає науковців з усієї України, щоб поділитися науковими досягненнями у сфері мови та мовлення. Першого-другого листопада з ініціативи кафедри української мови і літератури проходить Всеукраїнська науково-практична конференція «Актуальні проблеми культури української мови і мовлення».
Пленарне засідання конференції розпочав доктор педагогічних наук, професор, дійсний член АН ВШ України, завідувач кафедри української мови і літератури Національного університету «Острозька академія» Іван Хом’як доповіддю «Мовне виховання — визначальний складник сучасної освіти». На думку науковця, така тема — надзвичайно актуальна в сучасних суспільно-політичних умовах.
«Доля мови залежить від нашого ставлення до неї. У нашій освіті важливо розрізняти мовне навчання і мовне виховання, — говорить Іван Хом’як. — Потрібно виховувати такого мовця, який не просто знає мовні норми, а й дотримується їх. При цьому, не треба зловживати вихованням на прикладі трагічних сторінок нашої історії».
Доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України Надія Бібік виступила з доповіддю «Переваги і ризики застосування компетентнісного підходу в освітній практиці».
Микола Вашуленко, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, завідувач кафедри педагогіки і методики початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка, розповів про особливості укладання сучасних букварів. Інші мовознавці у своїх доповідях порушили проблеми культури мовлення майбутніх правоохоронців, визначили лінгвостилістичні особливості ознакових слів, охарактеризували дослідницький підхід до опрацювання в школі синтаксичної особливості категорії числа іменника тощо.
Сьогодні робота конференції проходить у чотирьох секціях: «Специфіка фонетичних і лексичних норм сучасної української літературної мови», «Культуромовні особливості граматичного ладу української мови», «Пріоритетні напрями розвитку шкільної лінгводидактики», «Лінгвістична освіта у ВНЗ: реалії та перспективи».
Матеріали конференції опубліковано у науковому збірнику.