Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

REACT – Resilience and Adaptive Capability in Training: Higher Educational Institutions in Ukraine In Light of the Russian Invasion

Project number: -
Project name: REACT – Resilience and Adaptive Capability in Training: Higher Educational Institutions in Ukraine In Light of the Russian Invasion
Project acronym: REACT
Call: SI Baltic Sea Neighbourhood Programme – special call for Ukraine, 2023
Topic: Support for PhD students and younger researchers

Web site of the Project: -

Project duration: January, 2024 – December, 2024

Ukraine needs a competent cadre of young researchers who can use rapid ethnographic assessment methods (REAP)  to quickly gain information on relevant social issues, whereas its senior scholars are under double strain to continue their teaching while adapting to conditions of war. Our project aims to relieve that burden by providing young Ukrainian scholars with practical training in REAP, taking them through a short practical project to gain experience in the field, and aiding them with publications of the results afterwards.

Additionally, the data intended to be gathered as part of the project (what adaptations Ukrainian institutions had to make/challenges they faced in continued operations under conditions of wartime) could be directly useful to Ukrainian and Swedish institutions of higher education both – Ukraine for a more systematized review of what has worked so far, and Sweden for potential preparations for crisis scenarios.

The specific objectives of the project are:

  • to conduct a teaching program/workshop that teaches rapid assessment methods of fieldwork and allows the researchers to test it out in a controlled environment and with feedback from more seasoned colleagues;
  • To conduct a pilot study where young scholars could test out the data collection and analysis processes they learned under the guidance of senior colleagues;
  • To mentor the young scholars in publishing in Western journals by providing guidance on orientation