У Науковій бібліотеці Національного університету «Острозька академія» 23 березня відбулася презентація підручника «Психологія мислення». Видання розроблене авторським колективом на чолі з ректором університету, доктором психологічних наук, професором Ігорем Пасічником. Також до складу авторів увійшли проректор навчально-виховної роботи, доктор психологічних наук, професор Руслана Каламаж, завідувач кафедри психології та педагогіки, доцент, кандидат психологічних наук Оксана Матласевич, кандидат психологічних наук Уляна Нікітчук, кандидат психологічних наук Марія Шугай і кандидат психологічних наук Тарас Довгалюк.
«Ідея створення підручника „Психологія мислення“ належить Ігорю Демидовичу. Вона виникла ще тоді, коли він працював над своєю кандидатською дисертацією і коли науковці первинну інформацію про мислення отримували в основному з російськомовних підручників. З того часу було зібрано численні наукові джерела, написано статті, а його учнями проведено багато цікавих теоретико-експериментальних досліджень, що стосувалися так чи інакше психології мислення. Тому згодом ця ідея реалізовувалася зусиллями кафедри психології та педагогіки. Процес зібрання та систематизації матеріалу тривав не один рік. Найскладнішим було знайти критерії, за якими ми прагнули по-новому виокремити структурні блоки підручника, що допомогло б студентам поглиблено зрозуміти цю психологічну категорію відповідно до сучасних підходів»,
У підручнику йдеться про історію становлення психології мислення, загальну характеристика мислення людини; розглядається мислення як процес, види мислення, мислення як процес розв’язання задач, мислення у вимірі когнітивного підходу, мислення в онтогенезі. Також автори розглядають емпіричні аспекти дослідження мислення та розлади мисленнєвої діяльності людини.
Цікаво те, що видання також містить тести, які дозволять перевірити здобуті знання й оцінити рівень обізнаності в тій чи іншій сфері. Як зазначає у передмові Ігор Пасічник, окремі завдання, які вміщені у виданні інколи виходять за межі поданої інформації, що спонукатиме студентів до творчого підходу та розвитку науково-пошукової роботи у сфері психології.
Презентована книга може використовуватися в контексті різних навчальних дисциплін та спецкурсів. Рекомендується викладачам вищих навчальних закладів, студентам та аспірантам.